Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Söndag 17 April 2016 - Brisbane

Kontraster

Hallå!

Lite glesare med blogginlägg men internet är inte så toksnabbt här även om man har wi-fi på hotellet!
Sen har jag inte tid....

Här kommer i alla fall bilder från Brisbane som precis som Sydney är väldigt ren.
Otroligt fina grönområden. Man ser inte en enda spraymärke någonstans.
Det finns stora gasolgrillar med stekbord utställda så man kan ha en familjepicknick och grilla.
Allt är väldigt snyggt o rent.
Som ni ser på bilderna finns det mycket grönt och fint men ändå mitt i en storstad, så det är verkliga kontraster.
Hade man inte hört svagt med trafikljud ibland så skulle man kunnat tro man var långt ifrån en stad!

Väldigt lätt att orientera sig här också, då menar jag när man går.
Kom ju hit i hyrbil och skulle lämna den senast kl 09:00 och även om Darth Vader vart bra så funkar han dåligt i tunnlar så lite småsvettigt var det att hitta Hertz som låg centralt i Brisbane. (55 Charlotte Street)
Det gick i alla fall och hotellet låg inom 10min gångväg därifrån, vilket var skönt när ett hjul på den stora resväskan havererat och gör den lika lättdragen som en pulka på grus lastad med 2 ungar!!!!

Annars är det skönt att gå för man börjar direkt orientera sig och någon sorts motion måste man ju ha även om det blir någon löprunda då o då!

Ödlan på bilden är en av säkert 15 som jag såg i en park i centrala Brisbane.
De låg på gångvägarna och var inte ett dugg bekymrade över folk...fanns däremot folk som var bekymrade över att passera de men det struntade ödlorna också i...haha

Blir inte mer text idag...kommer mer bilder på djur o annat senare!

Ha det/Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet