Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Söndag 24 April 2016 - Cairns

Dags för att dyka i havet

Dykkursen började lite i kaos när jag inte blev upphämtad vid hotellet och när jag väl blir det så får vi veta att båten vi skulle bott på efter våra två teori/träningsdagar i pool är trasig så det blir ändrade planer.
Dessutom visar det sig att är man över 45år så måste man göra en läkarundersökning för att få påbörja utbildningen.
Så 1,5 timme senare och 500kr fattigare är det dags att börja utbildningen.
Vi är 8st där jag skulle kunna vara pappa till de allihopa.
Det är svårast att förstå instruktioner som berättas jämfört med att läsa men jag klarar proven så....
Väl i poolen med alla grejer så börjar det....efter de två dagarna i poolen så är det dags att dyka i havet!

När båten är trasig så får vi åka ut till Fitzroy Island som också är barriärrevet men inre delen.
Nu är det saltvatten och efter första dagen undrar jag vad jag gett mig in på, eftersom vi är nära en ö så är sikten sämre och vädret är lite svajigt så vi har inte mer än som värst sikt på 0,5-1m....får fokusera på neonfärgade simfenor för att inte simma vilse. Sista dagen ska vi ner till 16-18m och det är inte utan fjärilar jag dyker!

Fast sista dagen är det som om allt sitter....allt går inte felfritt men det känns tryggt och det känns skönt att ha klarat alla prov!

//Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet