Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Torsdag 28 April 2016 - Cairns

Adjö till revet

Så har sista dykdagen kommit. Ska bli skönt att komma hem till sin egna säng igen och träffa er alla igen speciellt Frida o Anton men är det något som jag kommer att sakna så är det turkost vatten med tusentals små/stora fiskar.
Som Walley, en Maori Wrasse på ca 1m och är helt blå. Tam som en hund kommer han och hälsar när jag dyker ute vid Moore Reef "The Lagoon" med Reef Magic, ett av företagen som har dykresor ut till revet!

Ser sedan en Barracuda på ca 1m och en stingrocka. Massor av småfisk av alla olika färger, simmar helt plötsligt med 100-tals småfisk runt huvudet för att sedan sekunden senare se de försvinna bort!
Jättelika musslor, korallrev med blå växter som försvinner blixtsnabbt om man rör handen framför de!
Dykguiden drar fingertoppen över en svajande korall och den ändrar färg.
Buskar med klarblå färg på topparna så man tror det är belysning!

Så det är med en lite sorg man lämnar för att åka tillbaka till fastlandet men....

I skrivande stund är det fredag och sista dagen innan flyget går imorgon....regnet har öst ner hela dagen vilket är tur för då har jag hunnit skriva klart bloggen!

Så sammanfattningsvis skulle jag råda alla som kan och har möjlighet att ta er till Australien och upplev ett otroligt land....ta dykcertifikat....upplev ett av världens 7 underverk.....se världens äldsta regnskog....upptäck ett land med ett vänligt folk och där man faktiskt hör frasen "No worries mate" väldigt ofta eller "How u doin mate?"

"Cheers mate, I'm fine! But I'm going home, take care....see ya!"
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet