Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Fredag 15 April 2016 - Noosa Heads

Kajak och Magic holes

Så är det sista dagen i Noosa heads. Morgonen bjuder på strålande sol och ca 27 grader.
Smidigt nog så har hotellet jag bor på utlåning av kajaker, sedan så ligger ju hotellet vid stranden till floden så det går rätt lätt att komma ut på vattnet.
Är väl varken igår eller förrgår som jag paddlade kajak senast men efter några minuter känns som om jag kommer att klara mig utan att slå runt med kamera o allt.
Tvungen att ta med kameran för att ta några bilder på hur man kan bo i Australien.

För en sån där känsla att så här vill jag bo nån gång....dröjer väl inte mer än 5min innan jag inser att det bästa vore att årligen hyra ett hus 1-2mån på en sån här plats nån gång mellan november-februari!
Även om vintern i i Sverige alltid är så lockande så är rätt skönt att slå på bastun när det är -10 och snöstorm ute....när man är varm o mjuk efter bastu/dusch så glider man in under en filt framför den varma kaminen....den känslan är nog svår att få till här och den alpina säsongen är nog väldigt kort här.haha

Vad är då Magic holes?
Eftersom jag knappt sett några djur sedan jag kom hit så kom jag på att det är ett djur som jag glömt att berätta om. Har knappt sett det men den minsta varianten har jag lyckats se när den blixtsnabbt förflyttar sig.
Ni kommer att se två bilder med olika storlek på hål, min fot är med för att kunna relatera storleken.

De här hålen finns i varierande mängd och som ni ser storlek på de flesta beacher. Ligger oftast en bit upp från vattenlinjen där man gärna läggerut sin handduk. Har ni gissat vad det är?
Krabbor...så ni har nog listat ut vid vilken storlek av hål man lägger sig närmast.
Nu är de nog inte så aktiva på dagarna för jag har aldrig sett någonting komma upp ur de stora hålen, bara ur de pyttesmå.

Hej hopp o ha det bra/Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet