Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Tisdag 17 November 2009 - Kapstaden

Kapstaden kvalar upp pa platsen om en av mina favoritstader...

Idag ar vi trotta och det ar varmt ca 28 grader..klockan 07.30 akte vi upp till Taffelberget och borjade var 2 timmar langa starpats mot toppen, och det var jobbigt kan jag saga, men javligt gott att ha gjort det! Sjalvklart sa tog jag med for lite vatten, men som tur var sa finns det andra smartare an mig som hade reserver med sig, lucky me!! Vi borjade pa 400 m och tog oss upp pa ca 1000 m hojd, maktigt!

Imorgon bar det av mot Paarl, vindistrikt strax norr om Kapstaden. Ar inte sa jattesugen, men det kanske ar nu jag ska lara mig att dricka viiiiiin?!?!? Var ute och kakade igar och drack vin (kors i taket!) och X antal mojitos...sa det var lite jobbigt att ga upp imorse, haha!

Glomde forresten att beratta att nar vi dok med hajarna sa kom en val ca 2 m fran baten samtidigt som vi stod och blint kolla pa hajen, as coolt!!

Igar sa var vi och besokte kakstaderna. Efter det sa traskade jag runt ensam i Kapstaden och besokte ett musem, ett muslimskt omrade med jattefina fargglada hus och kakade korv med the locals, haha!

kraaaaaaam
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellinor säger:
Låter spännande det där med hajdykningen! :)
Postat 2009-11-25 11:12  Anmäl
Johan_84_ säger:
Du kanske få ta det lite lungt med vinet så du orkar med resan och få njuta lite av den med ;)

Kram
Postat 2009-11-17 17:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet