Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Tisdag 24 November 2009 - Swakopmund

Jag har sand pa stallen dar jag aldrig haft sand forut!

Oj va lange sen det var jag satt vid en dator! Var ska vi borja, JO jag HADE faktiskt glomt vatten pa min vandring, men det ar tydligen ingen som tror mig, haha!

Vingarden var sisadar, jag drack dessertvin som alla andra viktiga viiiinkannare tyckte var "alldeles for sott". Efter detta sa akte vi till Sydafrikas vastkust och bodde i Clanwilliam en natt, badade i Orange river och svalkade oss lite. Dagen foljdes av en lang resa till gransen mot Namibia da vi relaxade lite och badade, aven dar i Orange river, det var 43 grader mittt pa dagen sa man var lite seg... Dagen efter det bar det av till Namibia och camping i oknen vid ett stalle som heter Sessirem (mitt ute i ingenstans!!!), denna dag 47 grader... vi holl allihopa pa att smalta bort kan jag saga och det var vattendunkar hogt och lagt i bussen!! Skont att dem hade tva baljor/swimmingpools som vi kunde bada i..

Igar sa var i Namib Naukluft Nationalpark (gick upp 04.00 for att hinna se soluppgangen). Kan saga att jag inte var pa mitt basta morgonhumor nar jag 03.30 skulle ta ner vart tak (eftersom jag ar med i taklaget...suck...) medans alla andra at lite frukost och slumrade om igen i bussen... MEN val pa sanddynen (det var en bit att traska upp pa sanddynen!) sa var det fantastiskt fint.

Nu befinner jag mig alltsa i Swakopmund pa Namibias vastkust och har vid tva tilfallen forsokt att tvatta bort alla sand som man har overallt efter diverse vandringar och overnattnigar i oknen! En valdigt europeisk stad med massor av tyskar overallt. Det finns mycket aktiviteter att syssla med, imorse sa testade jag glidflygning (paragliding pa engelska, osaker pa oversattningen). SA COOLT! Forutom att min instruktor forsokte att overtala mig att broja knarka istallet for att da och da ta sig en sup...suck, pundhuvud!

Pa bussen har vi jattetrevligt, vi spelar kort, fragesportsspel (och ja, jag har rakat visa mina daliga forlorare sidor vid mer an ett tillfalle..) Annars sa sitter vi och lyssnar pa musik och sjunger genom komradion in till andra bussen, fantastiskt roligt!

Just det! Nar vi var vid gransen till Namibia vid Orange river sa hade vi fest, at helstekt gris och drack billig ol (10 kr burken!). Da taklagschefen bjod (som jag varit med och bestammt, hihi!) I taklaget sa ar jag inte direkt en tillgang utan mer en belastning, som jag sa vid ett tilfalle som kommer upp ibland..."jag har aldrig kannt mig mer vardelos!"

kram kram (jag har blivit lite brun) !!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet