Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Söndag 15 November 2009 - Kapstaden

Hello Africa, tell me how you're doing!

Jaha, da har man antligen kommit in till civilisationen, alltsa en storstad och bor pa vandrarhem.

Resan borjade med en MASSA flygbyten och jag hamnade pa ett eget inrikesflyg (alla andra flog med British Airways..) och fick springa kors och tvars over Johannesburgs flygplats pa 30 minuter, men jag hann med mitt flyg (var dock ganska svettig nar jag kom inrusandes pa flyget och alla affarsman tittade irriterat pa mig uppover sina tidningar...)

Jag ar med i taklaget pa bussen (vi ar 2 bussen som aker runt och ca 25 pers i varje..). Detta innebar att jag+3 killar satter upp taket och drar fram madrasser nar vi kommit fram till varje resmal och drar ner det nar vi reser igen...suck..inte direkt nagot for mig och min klena overkropp, haha!

Vi har varit vid Afrikas absoluta sydspets Kap Agulhas, Godahoppsudden, badat med hajar (jo, jag vagade, kort kommer sen!), och nu ar vi i Kapstaden i 3 dagar. Imorgon ska vi besoka kakstaderna, spannande!

Vad har vi gjort mer, jo, idag sag vi en tjej som holl pa att bli knivranad mitt pa blanka dan har i Kapstaden..

Alla sorters manniskor finns med pa bussen, och alla har redan fattat att jag pratar mycket, men dem verkar gilla det, haha!

Har for ovrigt nagot knas med mina linser och forvaxlar kor med strutsar, sma hundar med lejon...

Tills nasta gang, jag saknar er alla!

kramar fran Dr Alban
Dela med andra:    

Kommentarer
Johan_84_ säger:
Jag är så avundsjuk på dig så det blir att jag åker nästa år och kommer naturligtvis att hålla en extra koll på om du uppdatera din blogg ;)

Hoppas du slipper se fler otrevliga knivar på din resa och att det löser sig med linserna ;) /Johan
Postat 2009-11-17 17:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet