Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Onsdag 23 December 2009 - Thailand

Jul i Thailand!

Till en början vill jag starta med att önska er alla en riktigt GOD JUL & ett GOTT NYTT ÅR!

Själv sitter jag just nu på balkongen i lägenheten nere i BangKwaiVillage, en by mellan ChaAm & HuaHin i Thailand!
Njuter av den svalkande kvällsbrisen, grodornas sång och en kall Gin & Tonic!
Precis avklarat dagens bloggande på Blogger och innan det inhandlat julklapparna till de i familjen som är med...biljetter till matchen mellan Serena Williams & Maria Sharapova inne i HuaHin den 2 januari!

Ganska fort när vi kom till Bangkok för snart en vecka sedan insåg man vilket inflytande vi västlänningar har här nere....överallt var det pyntat med granar, krubbor, tomtar & belysning mm, framförallt har nog vi skandinaver influerat mycket för de flesta ställen som vi såg skulle fira jul den 24e!

Vägen in till HuaHin var alla träd i mitt remsan dekorerade med belysning o lite här o var glimtade det till lite juldekoration men på långa vägar inte som i Bangkok!

Att man i ett så starkt buddistiskt land tar sig an våra seder, men det är klart de gör ju allt för turisterna!

Själva ska vi ha lite juljippo ihop med bekanta och de övriga svenskarna på Condot nere i kompisens restaurang.
Glöggparty med julklappsspel på eftermiddagen sedan blir det julmiddag på kvällen men sen blir det inte mer julfirande inte...de e ju inte därför vi e här!

Märks dessutom att det är lågkonjuktur, inte alls så mycket turister som vanligt och många ställen som slagit igen!
Man vågar knappt prata med krögare eller liknande för alla beklagar sig över hur dålig förra säsongen var o att denna inledds ännu sämre!
Framförallt såg vi det när vi var till ChaAm, alla stolar brukar i regel vara uthyrda men i år var mycket tomt!

Nej nu ska jag ta en god bok & fortsätta njuta av den ljumna kvällen!
Dela med andra:    

Kommentarer
Marilcj säger:
Haha märks att jag inte ägnat så mycket tid på reseguiden som jag brukar!
Först nu såg jag kommentarena till min Julblogg...slarv av mig!
Men mpc det är lugnt jag ska ta den där GTn nästa jul oxå så jag kan slänga mig i samma pool då!
För det blir ännu en jul i Thailand!
Postat 2010-03-16 22:51  Anmäl
Travelfun säger:
Håller med...skulle inte ha något emot att vara i Thailand över jul :-)
Postat 2009-12-23 22:54  Anmäl
Mpc säger:
nu känner vi oss avensjuk sen ta en big GT o släng dig i vattnet simma lungt o ha nu det skönt oen trevlig jul o ett gott nytt År
Postat 2009-12-23 18:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet