Stöd Ukraina

Tjoohannas blogg

Torsdag 23 Februari 2006

Ilha Grande (Rio), Brasilien

Paradiset pa jorden?

Hola amigos!

Nu var det ett tag sedan jag skrev i dagboken och det har hant en hel del sedan sist, har nu varit i Rio i en hel vecka och forutom den grymma fotbollsmatchen var vi och sag Rolling Stones i lordags pa Copa Cabana infor tva miljoner manniskor... helt galet! Vi stod valdigt langt fram sa jag sag Mick Jagger roja loss pa scenen. Nar han lirade munspel lyckades blonda Johanna fa sitta pa en brasilianares axlar och jag maste medge att jag var i extas :-) det var han ocksa ha ha ha

Det hande en hel del under konserten, manga turister som vi traffade blev ju forstas av med grejer, brevid oss haffade polisen en kille som hade en hel ryggsack full med planbocker, han drack lugnt vidare pa sin ol och fick sig en rejal utskallning. De kunde inte gora nagot for det var ju sa forbannat mycket folk, gick inte att haffa nagon i det folkhavet. Svettades enormt mycket och fick till och med duscha skorna nar jag kom hem. Men hela jag var val indrankt i ol och svett... men vilket roj!

Vi har bott i Gloria tillsammans med Nella som har gett oss massor av bra tips. Det har funkat hur bra som helst med tunnelbana och sa har vi kunnat gatt till Lapa dar det ar helt galet os pa kvallarna, har kopt mig lite karnevalklader nu sa vi far val se om det blir lite sambatakter nu till helgen.

Visst har Rio en baksida ocksa, haromdagen var det sakert skottlossning i tjugo minuter valdigt nara dar vi bor och da snackar vi automateld och pistoler... men du behover inte vara orolig mamma for nu ar jag pa Ilha Grande och har ar det hur lugnt som helst. ;-)

Antagligen en av de vackraste platser jag nagonsin varit pa... Sa idag har jag varit pa Brasiliens vackraste strand enligt de som vet (nummer 2 i varlden) Tankte pa er mina kara kollegor nar jag lag dar pa stranden och insag att ni antagligen satt pa konferens ;-)

Vi har varit ute och dansat brasiliansk pardans fórro! Oj oj oj vad man fick dansa, har skulle du vara med Elin! Liveband instrumenten... Dragspel, triangel, trummor, ukelele, sangare... vad mer kan man begara...

Och pa fredag borjar Karnevalen i hela Brasilien!!!

Grattis till Lilla Beda! Vill fortfarande ha lite bilder... Pa Beda, Maja, och alla vaxande magar. Far aven gratulera Andrea och Evan!!!

Maste medge att varlden ar liten, pa baten ut till ilha grande stoter man pa ett gang med 6 killar som kommer fran Kil dar till och ma grisera kor bil!! ha ha ha
Sa igar blev det en hel del caprinha och Johanna blev val ordentligt i gasen!

Har last att det gar riktigt bra for Sverige i OS!! Hopas att det haller i sig och att ni far se Sverige upprepa Lillehammers Hockeyguld. Nu nar de har en fd FBKtranare som styr upp ;-)

Ska skriva lite mer personliga mail till alla om nagon vecka nar jag far mer tid... Da kommer jag lagga upp lite bilder ocksa.

//Johannakramar
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Playa del Carmen, Mexiko
17 år sedan
Flores, Guatemala
17 år sedan
Antigua, Guatemala
17 år sedan
Granada, Nicaragua
17 år sedan
San Jose, Costa Rica
17 år sedan