Stöd Ukraina

Tjoohannas blogg

Torsdag 2 Mars 2006

Sao Paulo, Brasilien

Lang bussresa att se fram emot...

Oy!

Nu har vi lamnat Paraty och befinner oss i Sao Paulo, hade lite otur igar nar vi missade sista bussen till foz do Iguazu med tjugo minuter. Tappade en resdag kan man saga sa det ar ju tur att man har ett friar pa sig ;-)

Vi ar i alla fall pa vag till vattenfallen som ligger mellan Brasilien, Argentina och Paraguay. Vi kommer att aka vidare till Paraguay och Argentina nar vi sett fallen. Maste ju kolla in Sveriges motstandare i VM. Nu nar jag inte kan vara med och lira med Martin och ganget vid Mossen far jag val se till att gora lite spaningsarbete och ringa Lagerback, hoppas aven att jag kan ga pa Bocca juniors i Buenos Aires ocksa
:-)
Det ska tydligen vara annu varre an fotbollen i Brasilien, men Malin som bor i BA skulle forsoka att ordna eskort.

Har upplevt karnevalsfirandet i Brasilien och jag maste erkanna att det ar en oerhord kansla nar alla trummor slar sa hart att det kanns som om hela kroppen vibrerar. Oronproppar vad ar det? Kanns som om det borde vara en stor marknad for alla som lirar har nere ha ha ha
Ska lagga in lite bilder pa tjejer i string och fjadrar antar att manga ar mer intresserade av det an mina bilder...

Daremot hoppas jag att alla tagit del av bilderna nar jag badar i lera, nagot som ingen bor missa ASG. I ar firade Paraty tjugo ar nar det gallde att halla lerkarneval. Det var val ett par tusen med mig som badade i lera och sedan var det lera precis overallt i hela stan, pa bilar hus och de som forsokte ta skydd hade nastan ingen chans eftersom leran kom farande kors och tvars samtidigt som alla i karnevalstaget i kor ropade nagot grottbjornenfolksliknande utrop "houga houga off off" Man ska vara med om mycket innan man dor.

Pirre ville inte bada, men eftersom alla leriga brassar sa garna ville kramas sa fick han sin dos ocksa. Alla brassar var aven valdigt villiga nar det gallde att smorja in blondiner i lera forstar att de tog chansen ;-)

Vi hann inte vara i Sao Paulo lange forran Pirre blev plockad pa pengar av en liten kille pa bussterminalen, forsta incidenten som vi rakar ut for, men det rorde sig bara om 200 kr och det drabbar ju ingen fattig.

Precis innan hade han last om att det ar bast att passa sig i staden med 17 miljoner invanare men men informationen var som bortblast pa terminalen.

Hade garnat kommit pa lite 30-ars fester, men jag lovar Stefan och Tony att ni inte kommer undan pa 40-ars kalasen!
Eva vannen ser aven fram emot att fa komma pa kalas hemma hos dig i Stockholm redan nasta ar sa far jag val fira Bedas tvaarsdag ocksa.

kent-agent var ar alla utlovade mail? hoppas att du gar om mamma snart, kan inte vara svart... Bilder pa Bedis och alla vaxande magar?

Kanske en bild pa tjejerna som kampade i skidsparet och drack Ekstroms blabarssoppa! Hoppas att det gick bra for dig ocksa Kristina. Nicke hoppas pa rekordresultat i ar!! ;-)

Inser ju att jag missat ett grymt OS, men fick ju i alla fall se hockeyfinalen har nere tillsammans med en bar full med ointresserade brassar. Jag blev i alla fall sa till mig i brallan efter vinsten att jag ramlade av stolen och hade ett glas i tusen bitar... Lite underhallning aven for Brassarna alltsa!

Har tydligen skapat rubriker hemma ocksa... Ouups!

Ha det super dar hemma! Tanker pa er mycket och ofta, men njuter av resandet varje dag!

JOHANNAKRAMAR
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Playa del Carmen, Mexiko
17 år sedan
Flores, Guatemala
17 år sedan
Antigua, Guatemala
17 år sedan
Granada, Nicaragua
17 år sedan
San Jose, Costa Rica
17 år sedan