Stöd Ukraina

Perrs blogg

Söndag 27 Augusti 2006 - Nederländerna

Grattis Hannu 23 år

Jag tycker det här var rätt kul. Min kursare häröver Hannu, som
är från ett ställe i Finland någonstans i närheten av staden Oulo, berättade att han hade födelsedag denna fredag. Detta gjorde han i torsdags. Självfallet tog vi tillfället i akt att göra killen glad. Jag och schweizarna Marco och Rahel skulle i alla fall ut så vi tog med oss Hannu. Killen bor i en ort med 8 000 inv. Gissar att han tycker att det funkar att gångra det med hundra. Hannu verkar i alla fall gilla Rotterdam. Vi hamnade på PaddyMurphy´s, en riktigt go irländsk pub, som hade liveband för kvällen. Det började närma sig midnatt så schweizaren trippade fram till scenen mellan två låtar och frågade om dom inte kunde spela nåt för Hannu, eller åtminstone säga grattis. Detta skedde väldigt diskret och finnen hade ingen aning om att nåt var på gång.
Och några minuter efter tolvslaget började så tonerna av Stevie Wonder´s "Happy birthday to you" ljuda. Den verkar liksom vara gjord för Hannu. Istället för " to you" la snubbarna på scen till Hannu istället. Det satt som en sportkepa! Grymt roligt och jag är rätt säker på att jag såg en liten tår i ögonvrån på Hannu som bevis på att han blev rörd.

Per
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet