Stöd Ukraina

Perrs blogg

Söndag 27 Augusti 2006 - Nederländerna

Feyenoord-Heracles 0-0

Fått en fråga av en kompis om jag sätt till några tulpaner, träskor och ostar. Nja, det har väl varit rätt dåligt där. Ostar har jag förstås sätt. Ostdiskarna är ju rätt stora på supermarket. Och tulpaner har jag sett massvis men bara på vykorten. Hörde nåt om att de blommar som bäst i juni. Träskor är jag glad att jag inte hade i dag. Jag har gått i över två timmar räknade jag ut, därtill kan vi lägga till det jag ränt runt på stan. Det har varit nåt Kinaspektakel här men jag har inte hunnit med våra asiatiska vänner. Istället stack jag på min första holländska fotbollsmatch idag. Dra på trissor vilken stämning det var utanför arenan De Kuip. På lång väg kunde man höra sång från stadion. Hade nästan glömt att det var såhär att gå på fotboll i en fotbollsstad. Senast lagen möttes i Rotterdam vann hemmalaget Feyenoord med 7-0. Så alla förväntade sig att Erwin Koemans mannar lätt skulle ta denna hemmamatch. Men så lätt blev det inte. Det blev en pärs - i alla fall för linjedomarn som helt plötsligt i den första halvleken vinkade till sig huvuddomarn, för att strax därefter bara tuppa av. Det blev kaos och alla sprang åt alla håll. När man på läktarn såg att snubben var helt medvetslös och lades i framstupa sidoläge satt barn som vuxna, ja till och med de gräsrökande skinnsen två rader framför mig, och höll andan.
Matchen då? Rätt kass första halvlek och en lite chansrikare andra. Hemmalaget i rött-vitt hade många chanser men framför allt i första halvlek var Pierre van Hojdoonk (den stora forwarden som ska frälsa Feyenoord) alldeles för seg. Han var tvåa på bollen liksom.
0-0 vart det men det skulle lika gärna varit 2-2 med tanke på chanserna, eller ännu hellre 3-1 kanske.

Den 10 september ska jag försöka få biljetter till derbyt Sparta Rotterdam - Feyenoord Rotterdam. Kan bli hett.

God natt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Cc säger:
Å vaffan höll bajenklacken på med igår... Det snackades om 9 poängs avdrag...
Postat 2006-08-29 05:19  Anmäl
Cc säger:
kollade IN gnagarna ska det ju vara!
Postat 2006-08-28 06:19  Anmäl
Cc säger:
Själv sitter man och kör morron... no sidekick no more *snyft*. Fotboll... såg spurt torska (på självmål...) å Manure vinna... Dessutom gick jag förbi strömvallen i måndags och kollade i gnagarna. No more no less... three is the magic number,,,
Postat 2006-08-28 06:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet