Stöd Ukraina

Cingelssons blogg

Torsdag 12 Februari 2009 - Punta Cana

Going All inclusice in Dominican Republic

Dominikanska Republiken i 2 veckor - all inclusive. Att aka pa charter och bo pa ett enormt all-inclusive komplex ar den totala motsaten till vad Martin & jag brukar aka. Men nar en av mina basta kompisar bestamt sig for att gifta sig dar foljer jag sjalvklart med! Det ar val mycket min "kan sjalv"mentalitet som kanner sig lite forolampad av allt tillrattalagt, slussandet hit & dit och det matnyttiga tipsen i form av: utan for komplexet ar det den lokal valuta som galller....

Men redan efter en dag far jag erkanna att det enorma komplexet ar vackert som den bast retuscherade katalogbilden och svaller oss turister pa ett satt som gor att det ar om inte glest sa i alla fall langt ifran trangt mellan de otaliga palmerna pa stranden. Det samma galler i det enorma poolomradet med tva poolbarer och otaliga mindre & stora bassanger som alla sitter ihop.

Det ar nastan laskigt hur bekvamt det ar med uppdukad mat och oandligt med dricka i de manga restaurangerna & barerna som ligger utspritt med jamna mellanrum dar allt redan ar forbetalt.. Men en sak ar anda helt sakert - det ar inte det riktiga DR.
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Låter skönt men säkert som du säger...inte det riktiga.
Men om jag fattade rätt på mässan var det så här du trodde det skulle vara?
Postat 2009-04-28 22:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet