Stöd Ukraina

Lenils blogg

Tisdag 25 September 2018 - Tyskland
Resealbum: Moseldalen 2018

Geierlay

Utflyktsdag, idag! Första stopp var Geierlay, en 360 meter lång hängbro över 100 meters höjd.Trodde inte jag skulle våga det med jag tog mig över.Om jag tyckte linbanan var obehaglig igår så var den inget mot detta.Läskigaste jag gjort någonsin!Sen blev det en härlig långpromenad i skogen tillbaka och framme i byn där vi parkerat hittade vi ett ställe som sålde våfflor på pinne.Det hade man förtjänat, tillsammans med en rabarberläsk.Sen åkte vi vidare söderut längs Mosel och tog en paus i Bernkasel-Kues där vi tittade på alla gamla fina hus och tog en pastalunch.Stannade till i Kröv på vägen hem och köpte lite mer vin av en lokal tillverkare, Schnitzius Weine.På väg hem njöt vi av alla vackra små byar och stora vinodlingar och kom inte hem förrän det var mörkt.Eftersom vi tog en väldigt sen lunch idag så fick det bli en Flammkutchen igen, jag testade med lax och räkor vilket passade jättebra.Sen var jag tvungen att testa Federweisser som man gör reklam för överallt.Det är jäst druvmust och smakade inte alls tokigt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan