Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Onsdag 11 Februari 2009 - Koh Tao
Resealbum: 90 dagar i Asien

Fullmoon!

Hej igen!

Nu kommer ert efterlangtade blogginlagg fran ett stekhett koh tao!

Jag insag just att vi inte lyckades skriva en enda rad fran koh phangan, vi far be om ursakt for detta.
Men den enkla anledningen ar bara att vi har haft det sa jakla kul.

Vi hade verkligen inga forvantningar alls pa denna mytomspunna o. Eftersom vi kom sapass tatt inpa fullmoon festen sa trodde vi att vi skulle behova bo langt ut i djungel och betala skyhoga overpriser, men icke. Jag och Lina kom till on pa kvallen och bestamde oss for att ta forsta basta over natten bara.

Vi hamnade i en liten stad, eller, by? som heter had yao, det visade sig vara ett toppen stalle. Vi stannade ett par natter pa forsta stallet som var jatte fint med pool, veranda, hangmatta och allt som hor till en bra semester. Nar Ewa och hennes bror kom fran Koh Samui nagra dagar efter oss valde vi att flytta till ett stalle bara 100 meter ner pa gatan dar vi 4 delade pa ett rum som kostade oss svettiga 120 kronor natten, ja delat pa 4 personer da. 40 kronor var kandes helt ok. visst?

Vi traffade massa harliga manniskor. i bungalowen som lag framfor var bodde en kille fran califorinen tillsammans med 2 tjejer fran brasilien han traffade pa baten, somliga har det bra... (las jag). pa varsin sida hade vi ett gang grabbar fran england och pa andra sidan en kille fran canada. det blev som en egen liten koloni runt oss och vi hade nagra riktigt bra dagar ihop.

Hojdpunkten pa Phangan var saklart fullmoon festen dar 30.000 pers samlas varje fullmane pa en strand och festar. hysteriskt, galet, kaos! men fruktansvart haftigt och kul!

Vi hyrde moppe ett par dagar ocksa och kollade runt pa on, hittade ett ballt vattenfall i mitten av ingenstans i djungeln. Ewa och hennes bror skulle aven dem hyra moppe en dag, det slutade i en stegrande moppe som satte fart pa egen hand rakt ner i backen och 1200 svenska kronor i skador pa moppen.

Ja, iaf, imorse kl 08.30 tog vi baten over till Ko Tao dar vi ska ta vart dykcert. Det var hyfsat tungt att komma upp imorse efter 2 timmars somn efter festen..... Vi kom iaf hit och stallet vi bor pa och ska ta certet pa och aven titta pa timbuktus konsert pa ar grymt. En jatte anlaggning som ar hur fin som helst mitt pa stranden med. Timbuktu sags redan vara incheckad pa hotellet, vi spanar, utan framgang an sa lange.

Vi borjade var kurs med lite info och 2 timmars dvdande. otroligt trakigt. men vi ar en svenskgrupp pa 40 personer, som sa delas upp i grupper om 4 nar det vankas dykande i overmorgon. imorn ska vi ha lite teori och sen trana i poolen! blir nog ruggigt haftigt nar vi val kommer ut i havet. vi kommer gora 4 dyk.

Vi aterkommer i dagarna och berattar hur det gar for oss, lagger upp lite nya bilder nu ocksa!

Puss o kram fran Ko Tao, som maste haft over 40 grader idag. fy fan vad jag svettades. lina var bakis pa rummet. sa ni vet. hej!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet