Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Lördag 3 December 2011 - Hässleholm

Förberedelser inför Vietnam och Kambodja luff

Nu närmar sig resan med stormsteg och vi är lite nervösa allihopa. Elsa har börjat gå i sömnen igen och jag sover dåligt eftersom jag har ångest över att våra pass finns någonstans mellan Sverige och England. Passen är skickade till Kambodjas ambassad i London och jag fick besked från en ambassadtjänsteman per telefon att passen skulle hinna tillbaka i tid. Nu när de är skickade så känns allt inte lika självklart längre. Vad sjutton gör vi om posten strular till det?? Pass med visum från Vietnam och Kambodja. Jag hoppas allt går bra med postgången.

Det är ett års förberedelser som ligger bakom den här resan och familjen ska göra vårt livs största äventyr tillsammans. Vi ska resa som "backpackers" i Vietnam och Kambodja i 4 veckor. Barnen är 6, 9 & 13 år gamla och har inte alls förstått vilket äventyr deras föräldrar hittat på. Fast vi är övertygade om att de kommer att uppskatta sina upplevelser.

/E

Det kommer att bli roligt och spännande på resan. Vi kommer att bo i regnskogen och där finns det gibbonapor som är sällsynta och jag gillar djur. Det ska bli roligt att flyga flygplan. Det kommer att vara en pool där vi ska bo på julafton. Det tycker jag är roligt. Vi ska snorkla i havet och titta på fiskar. Jag tror vi kommer se kejsarfisk och papegojfisk.

/Vilgot 6 år

Jag tycker det ska bli spännande. Jag har varit nervös för om vi ska hinna packa. Att bo i regnskogen ska bli roligt och spännande. När jag tänker på resan så ser jag en bild av mig själv stående i regnskogen och jag ser havet mellan träden. Det ska bli kul att snorkla men jag hoppas att det inte kommer att finnas så många maneter där. Allt det där med att flyga och åka tåg kan jag må lite illa av men att åka båt ser jag fram emot.

/Elsa 9 år
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan