Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Måndag 6 September 2021 - Stockholm
Resealbum: Kebnekaise 2021

Förberedelser

Då ska min första resa på ett och ett halvt år äntligen få sin början. Under Corona året 2020 och den del av 2021 som hittils passerat så har alla resor blivit inställda. Jag började känna en oro av att jag aldrig mer skulle ge mig ut på äventyrliga resor igen. Min nyfikenhet att hitta nya spännande resor hade helt försvunnit och lusten att planera något hade avtagit nästa helt och hållet. Men när våren och sommaren -21 ändå visade att smittspridningen avtog så började nyfikenheten komma tillbaka. Vandring har ju blivit en favorit och att då göra ett försök att ta mig upp för Sveriges högsta berg blev lockande. En inrikesresa var ju ändå det alternativ som verkade mest möjligt att kunna genomföra och för mig det enda alternativ som var tänkbart. I slutet av maj bestämde jag mig för att boka in resan och att den skulle ske i början av september. Jag reser med Swett den här gången och deras träningsprogram för att vara förberedd för några tuffa dagar var helt klart tufft det också. Men jag tog det på allvar och följde programmet skapligt noga ändå. Nu så här efteråt kan jag säga att det var värt att vara förberedd, behållningen blir så mycket större när man orkar mer.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
11 veckor sedan
Safari i tre dagar
11 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
16 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
16 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
17 veckor sedan