Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Tisdag 7 September 2021 - Stockholm
Resealbum: Kebnekaise 2021

Nattåget Stockholm - Kiruna

Då har dagen kommit, eller rättare sagt natten. För nu ska jag ta mig med Vy tåg nummer 93 upp till Kiruna. Det var väldigt länge sedan jag sov en natt på tåg och det här ska bli mysigt. Efter lite trängsel vid bäddande och lite strul med att få rätt temperatur i kupén så ligger jag ändå snart i min bädd och sover relativt bra på den lite för hårda sängen. Jag valde bädd längst ned i en sexbädds kupé och det tyckte jag var bra. När jag vaknar och går upp för att äta frukost så är vi i Bastuträsk. Att äta frukost när norrlands inland susar förbi är en härlig start på den här resan. Efter lite försening och hot om att vi kommer att få åka buss sista sträckan mellan Gällivare och Kiruna så löser sig allt på ett bra ett sätt. Vi sitter kvar på tåget hela resan och når fram till ett soldränkt, men lite kallt Kiruna. Den här eftermiddagen och kvällen är jag själv i Kiruna och passar på att se lite av staden. Jag bor på vandrarhem nära busstationen och här kommer jag att bli upphämtad imorgonbitti.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
14 veckor sedan
Safari i tre dagar
14 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
19 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
19 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
20 veckor sedan