Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Lördag 5 December 2015 - Hässleholm
Resealbum: Kerala i Indien

Förberedelser

I april köpte vi flygbiljetterna för den här backpackresan som vi ska göra i 3 veckor med start den 17 december 2015.
Sedan april har jag läst guideboken: Kerala, sydindiens pärla av Eva Norlander och Marianne af Segerstad och det är en bra guidebok med det mesta som man behöver veta inför resan till Kerala. Jag har också varit i kontakt med författarna eftersom de också driver en resebyrå för svenskar som reser till Kerala, då försökte vi lösa en transport till Thekkady (nationalparken) men tyvärr gick det inte eftersom vi var tvungna att köpa ett helt paket vilket vi inte ville. Marianne var mycket tillmötesgående och tipsade oss om lite annat som vi kunde ha nytta av på vår resa och vi har också fått hennes indiska telefonnummer för att kunna ringa om det är något under vår rutt som vi vill ha hjälp med.

För några veckor sedan skickade vi in ansökan om turistvisum och som vanligt så blir man (jag) lite nervös för att visumbesked skulle hinna komma i tid. Indien har precis ändrat så att man kan skicka in sin ansökan online och det var onödig oro för visumet kom via mail 12 timmar senare.

Nu håller vi på att fixa packningen inför den stora dagen då vi lämnar Sverige. Vi kommer att flyga från Köpenhamn och ska på morgonen den 17:e ta oss med tåg till flygplatsen och tyvärr är det lite rörigt på just den tågsträckan med poliskontroller pga flyktingströmmen till Sverige, vilket kan göra att det kan bli förseningar.

/E
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan