Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Onsdag 4 Juli 2007

Födelsedagsparty

Fred firade sin födelsedag något i efterskott men det gjorde väl ingenting. Han hade bjudit in 10 till 50 personer sade han till mig. Jag misstänker att min franska gjorde ett fel där, han sade nog 15 men babelfishen skickade vidare fel värde. Nåväl, några fler än 15 var vi faktiskt och alla var på strålande humör. Dock inte hon som inte fick pussa sin pojke som hon tror att hennes bästis snott, eller nåt. Jag vet inte riktigt, intriger hänger jag inte med i så bra än. Alla har en tendens att prata så fort så snart det är skvaller som är temat.

Om man bjuder in till fest i frankrike så tar gästerna i allmänhet inte med sin något att dricka. Det innebär att man får se till att dricka och snacks finns så att alla gäster blir nöjda och glada. Som dum svensk hade jag ju inte fattat detta utan tog med mig ett 6-pack öl. Dumt, men jag tror jag är förlåten. Fred hade laddat med vitt vin, röd och vit martini, en massa olika sortes groggvirke, lite likörer och öl. Synd bara att medelfransson är så kass på att blanda drinkar.

Efter festen så drog vi iväg till La Place. Ett uteställe med drag under galoscherna. Där dansade vi oss ordentligt svettiga. Jag tror att det är där de gömt sommarvädret som inte visat sig de senaste två veckorna.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan