Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Onsdag 23 Augusti 2006 - Island

Ett slut bestamt pa aventyret!

sedan förra inlagget har jag gatt och grubblat en hel del vad jag ska göra. Jag har nu trots att jag verkligen kommer sakna Island bestamt mig för att aka harifran.

Jag har i dagslaget bara 2 dagar kvar pa mitt jobb och sedan ar jag pa fri fot igen. Jag ska da ge mig ut pa ett riktigt sista aventyr och lifta runt hela Island med stopp pa Vestmannaöarna, Posmörk, Egillsstadir, Myrvatn och andra stallen jag saknar större erfarenhet av. Ska bli en underbar resa dar frihet ar nyckelordet.

2 September ar dagen som visarna numera tickar mot, da gar mitt nyss bokade flyg hem. Jag ser inte fram mot dagen, men kanner anda att den ar nödvandig.
Hursomhelst sa maste jag bara kommentera SJ. Blev ruggigt irriterad idag nar jag skulle boka en tagbiljett hem. Till att börja med var hemsidan ur funktion, darav var jag tvungen att ringa för att fa en biljett. Jag fastnade givetvis i deras ytterst sega telefonkö med. Under samtalets gang fick jag reda pa mycket jobbiga fakta, 1 det gar inte att hamta ut biljetter i Köpenhamn och 2 de kan inte skicka biljetter till mig pa Island.
Lösningen blev att jag far ta mig till malmö (med ett tag som egentligen gar hela vagen hem till Kalmar) hoppa av dar o ta nasta tag bara för att jag ar tvungen att hamhta ut min biljett...nasta tag gick förstas bara 4 timmar senare:)
Nar denna nagot avancerade bokning var klar finns tva fakta till att beratta. Samtalet tog 9 minuter och tömde nast intill min nyss pafyllda telefon. Det ska aven kommenteras att alla osmidiga av och pastigningar ska göras med monster till revaskor....blir ingen höjdarresa för mig:)

Naja jag ska aven kommentera framtiden och nasta ljus i tunneln. Jag har fatt jobb pa Teneriffa och har bara att tacka ja eller nej. Jag har 2 dagar till att bestamma mig men som det kanns sa aker jag dit, detta da i mitten av september.
Jag hade kanske mest av allt velat aka till Malta och trodde att sa skulle bli fallet, men i sista stund kom de pa att de missuppfattat mig och trott att jag maltesisk invanare vilket uppenbarligen gjorde mig kallare pa marknaden.
Sist ska jag aven kommentera att jag fatt ett förvananasvart positivt svar fran en aventyrsorganistion pa Nya Zeeland, sa kanske kanske kan det bli aktuellt langre fram. Far jag ett arbetsförslag darifran dessutom med aventyr som uppgift smiter jag nog illa kvickt fran Teneriffa:)

Naja som vanligt flyger 15 tankar fritt i mitt huvud och det blir oftast den 16nde som blir verklighet:) Nasta gang jag skriver ar nagot bokat och jag ska börja beratta om nasta kapitel av mitt liv!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet