Stöd Ukraina

Lipe79s blogg

Måndag 23 Juni 2014 - Miami Beach

En lång resa

Hello there från andra sidan Atlanten. Resan startade igår och vi tar det från början. Klockan ringde 04.00 men då hade jag redan varit vaken i flera timmar, alltid samma sak. Taxi, tåg och ett flyg senare som var i tid så var vi i London. Där hade vi 3.5 timme till nästa avgång, klockan gick och inget gatenummer kom upp på tavlan. Försenad 30 min kom det sen och mer väntan. Ingen gate annonserades nu heller förrens 35 min till avgång. Väl vid gaten fick vi höra att vårt plan var trasigt men ett nytt hade kommit därav förseningen. Barnen började bli riktigt otåliga efter all väntan och alla köer men tack och lov fick vi gå på bland de första. 1.5 timmar sena lämnade vi London. Flygresan gick över förväntan, pojkarna höll sig sysselsatta och i slutet lyckades jag få L att sova i 2 timmar. När vi närmar oss Florida får vi besked om att det är åskoväder i Miami och många plan cirkulerar i hopp om att landa. Piloten meddelar att vi har extra bränsle för detta men om det drar ut på tiden så måste vi ner i Orlando och tanka om. Det är en del turbulens pga stormen och mitt i nedstigningen kräker L 3 ggr. Tack vare att T handlade snabbt och jag sprang till toa efter papper så gick det ganska bra. I sista sekund fick vi det positiva beskedet att vi behövde inte tanka i Orlando. Landningen var blöt och skakig, jag kramade O hand lite extra men 3 timmar försenade totalt landade vi 19 lokal tid och 01 svensk tid. Lite väntan i passkontrollen samt totalt 1.5 timmes väntan vid baggagebandet. 2 väskor kom men sen inte mer, vi var ett hundratal som väntade. Beskedet lät att de slarvat bort 3 containrar med väskor men att de fanns någonstans på flygplatsen. Typiskt oss att råka ut för allt! Efter väskorna äntligen hittats var det bara att gå t hyrbilen. Det var positivt, allt var klart redan, inga köer. Man fick ett bilnummer och nyckel satt i bilen så det var bara att köra ut och signera ett papper vid utfarten, mycket smidigt Hertz! 40 min senare och en liten felkörning så var vi framme på hotellet i South Beach kl 22 lokal tid. Eftersom alla var hungriga blev det en snabb incheckning och sen leta mat. Jag hade sett en Subway på vägen så den åkte vi till, jag hoppade ur, beställde snabbt medans T vände bilen och tillbaka till rummet igen. Äta snabbt och sen stupa isäng vid 23, O hade då hållit sig vaken i 25 timmar, vi andra kunde slumra lite på flyget. Klockan är nu 06.00 och T och jag har varit vakna i 1 timme men barnen sover fortfarande. Jag passar på att blogga och T planerar dagen. Först handla mat och äta frukost sen blir det nog en slapp dag på stranden idag.
Hörs senare!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet