Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Onsdag 16 Maj 2007 - Sydney

Bye bye Australien

Kan inte fatta att det ar dags att aka. Efter 252 dagar i detta underbara land sa aker jag vidare till Thailand. Vill inte riktigt aka eftersom jag vet att det kommer ta ett bra tag innan jag kan komma ner har igen.

Har traffat sa otroligt mycket folk, stott pa folk efter flera veckor eller manader sen man sag dem sist. Pa gatan eller i affarer. kul o helt oforutsett eftersom jag inte alls haft kontakt med dem.

Hittat pa sa mkt kul.
bAktiviteter/b som Zorbing, snorkling, dykning och surfing..
Massa butflykter/b som Fraser Island, Whitsundays, 'Uluru, Kata Tjuta and Kings Canyon', Phillip Island, Great Ocean Road och Perth to Exmouth and return..
Alla de olika bfardvagsaltn/b. som buss, bil, 4WD, bat, tag och flyg..
- - Har nere ar sadar 6-12 h ingenting.
- hemma sa ar de valdans langt.
- - I WA sa kan man aka i en timme i bil for att komma till en pub eller en fest.
- hemma sa ar en halvtimme nastan for langt.
Olika bstallen att bo pa /bsom hostel, camping, caravan park, "eget hus" (vid puben) och guesthouse..

Sen har man alla kompisar man har skaffat sig fran Canada, Tyskland, England, irland, Skottland till Sydkorea och Australien. Inte sak samma genom mail som i verkligheten.
far val ta en resa sen o halsa pa dem ;) hehe

Sen kommer jag definitivt sakna att bo i en storstad.
vad du vill finns i princip utanfor dorren i nagra minuters gangavstand eller tunnelbana. Hur kommer jag overleva hemma?
tur man aker till London efter en vecka ;)

Gjort all min shopping, ska bara ha ner sakerna i vaskan och klara mig under 20 kg gransen. Far hoppas pa det basta :)

Annars sager jag bara bye bye Australia och hello Thailand.
& vi ses ju nar jag e hemma om lite mer an tva veckor.
So long,
kram

Glad att meddela att vikten bara var nastan 17 kg :D
skont att veta !
vaskan ar som sagt knofull, desamma med handbagaget, har dock inte vagt det men hoppa det ar under 5 kg.
ska kolla runt i affarerna och sen befinna mig vid gaten om en o en halv timme eller nat.
ajja, so long, hors i Thailand.
Ringer hem nar jag far tillgang till det :)
kram pa er

  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    let it snow, let it snow, let it snow!
    11 år sedan
    -23 grader
    11 år sedan
    Gott nytt år !
    11 år sedan
    tiden rinner iväg
    11 år sedan
    sunshine !
    11 år sedan