Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Måndag 30 Oktober 2006 - Bunbury

Bull'n'Barrel & delfiner!

Så...låt se här nu...inte har det hänt värst mycket egentligen sedan sist...vardagen har etablerat sig här som den gör på de flesta ställen gissar jag. Mest beror det väl på att jag kommer att vara på samma ställe ett bra tag. Fyra veckor till räknas inte som ett bra tag i de flesta situationer, men för mig har det helt plötsligt blivit det... :)

Jag glömde bort tidigare att berätta att jag varit på The Bull and Barrel Festival, en festival som visar upp djur och är mer eller mindre en marknad där folk vill att du ska spendera dina pengar mer eller mindre! Såg en del rara djur och får-rakningar där iofs, bl.a Alpackor som är så söta!!! Det var helt o.k gissar jag men en hel del människor har målat upp det till att vara helt fantastiskt så det var väl lite för höga förväntningar helt enkelt... Med det sagt, gick jag och Dawn med på att hjälpa till på en ännu större festival, The Brunswick Show! Tydligen den största showen i Western Australia. Vi skulle stå i "The Lamb Van" och servera all sorts lammkött från en lång husvagn med öppning...det var stekhett ute och luften stod still...med facit i hand så säger jag ALDRIG MER!!! I tolv timmar stod fem tjejer + en kocka i denna J...a vagn och människorna tycktes aldrig ta slut. 12 timar tog det innan vi fick sluta, då hade vi missat hela showen, fått en liten smak på fyrverkerierna, värmeutslag och onda fötter...

I övrigt så har det ännu inte gått en dag utan att vi har fått besök av våra trogna delfiner! Sammanlagt är det ungefär 15 delfiner sm kommer in till oss i Koombana Bay, alldeles intill oss kommer dem, ironiskt nog så är volontärerna inte tillåtna att ta med sig kameran ut i vattnet och ta kort men jag ska se till att kringgå det lite. En av delfinerna har en kalv som är åtta månader gammal, Rocket heter han och mamman heter Nicky. Det beror på ärren på Dorso-fenan man kan avgöra vem det är. Rocket är helt hysterisk, man kan fort tro att han går på något olagligt ämne, men hans frigörelse från mamman är underhållande på ett roligt sätt, hoppar och snurrar och har sig. I morgon är det dags för att starta upp med simturerna. Det ska bli sååååå häftigt!!! Vi åker ut i tre timmar med båt och snorklar runt delfinerna och lotsar de 8 turister som får följa med runt i vattnet. Det kommer att gå ut två turer per dag och tack vare att det är början av säsongen så är delinerna riktigt intresserade av oss sägs det! Vi är dessutom bara fem korttidsvolontärer på centret nu och 39 ortsbor, så chansen för oss att komma ut på båten varje dag är stoooor!!! Centret har vunnit pris för att vara det mest framgångsrika Volontärprogrammet i landet så i morgon kommer TV att vara där när den officiella prisutdelningen kommer att ske....verkar bli en riktig linslus av mig helt plötsligt...

Nu finns det i alla fall lite bilder att se och beskåda för den som vill...jag vet inte om ni får mail om fotoalbumet eller inte...

Ha det varmt och skönt i vintern nu!! Jag menar klä er ordentligt och njut av det, jag saknar faktiskt snön...

Puss & Kram,
Cecilia
Dela med andra:    

Kommentarer
Josefajn säger:
Hej cecilia! Ja funderar på att åka till det där delfincentret som du var på, jag skulle bli jätte glad ifall du vill ge mig lite tips och information och så.. du verkar ha gillat det mycket :) mvh / jossan
Postat 2007-03-21 20:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet