Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 18 Februari 2012 - Krabi stad

Besök på Long Beach och Lanta Manda resort...

Fin morgon...så nä vi fått moppen glider viiäg till Longbeach för sol och bad...känns längesedan...bada mycket och sitter under parasoll...pratar med några svenskar, skvimpigt hav ida...olika för varje dag vi badar. Äter lunch på Lanta Beach rsrt...ordinär lunch...ch jag fick koriander i min mat så fick peta, peta...är ju allergisk

Just när vi skulle åka därifrån ringer Marianne och undrar om vi vil komma förbi...sagt och gjort...de hade varit ute på äventyr...Ja vilket äventyr sedan...sedan de flyttat från sin förra resort har de fått problem med de två damer som driver dem och beskyller dem för allt möjligt...stulit saker, tjuvar mm...och de var inte välkomna på resorten ens att hälsa på gamla vänner och bekanta utan de skulle polisanmäla dem.

De gjorde pinan kort genom att själva hämta polisen och åka dit för tt försöka prata "kärringarna" tillrätta...men icke. Dock fick de åka polisbil = sitta på flaket med 3-4 andra poliser...De har visst polisens ögon på sig redan och har en och annan plump i protokollet och utreseförbud i väntan på annat domstolsbeslut...Dyke det upp fler saker och de åtalas blir et Bangkok Hilton...det verkar ju inget at se fram emot.

Fikar hos dem och sedan åker vi hem...Blev toktrötta då vi varit ute sedan 9-tiden och hemma vid 5-tiden...tilläggas att det är åskkvavt och mer än varmt...

Duschar och svidar om för att gå ut på stan för att shoppa loss lite nu innan vi åker och äta middag. Dock är min mage i olag och jag är inte hungrig...peta bara i maten och kan ine få ner många bitar.

Hemma tidigt och försöker sova men nu startar ett väder av guds like...blixtar som lyser åt alla håll och knalla som gör att man tror det är nästan krig...så går strömmen...och det blir hot, ht...i rummet. AC fungerar ju inte nu. Regnväder...som gör att våra handdukar som var fuktiga på balkongen nu är DYBLÖTA...och badkläderna...Undrar hur vi skall få dom torra? Det skall bli regn några halva dagar nu...Tu vi har någon till omgång med badhanddkar, skynken mm...

Nu på fm skall vi åka förbi Edlunds igen och stoppa lite värdesaker i deras safety-box...det saknar vi på vårt hotell. Annas helt ok!!

Njut en härlig lördag så återkommer vi om vad vi gjort i morgon...

Kram till alla nära och kära...nu är det inte mer än en dryg vecka tills vi åker hem...Känns vemodigt och samtidigt att träffa alla igen...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
Alina fyller 12 ar...
11 år sedan