Stöd Ukraina

Gullans blogg

Lördag 5 Maj 2007

Barcelona - Jaaaaa

Har nu varit i Barcelona i ett dygn och den har stan haller verkligen vad den lovar. Skall vara kvar till mandag kvall men vet redan att det inte kommer att racka. Vilken stad!

I gar kvall var vi pa restaurang Elche och at tapas och paella . Fran tapas och gott vin tog vi oss vidare ner till stranden och parayade vidare. Mingel, vin och mycket prat. Trevliga manniskor, nastan fullmane och mer vin gjorde att vi kom hem ganska sent;-). Men i morse var vi uppe med tuppen fñr en god frukost.

Eftermiddagen har jag spenderat med att leta Gaudi arkitektur. Den mannen skulle jag vilja ha traffat och lyssnat pa. Mona, jag och Inga avslutade sokandet med en skaldjurs tapas mitt i stan...och studerande av manniskor. Mys!

Har ocksa hunnit med att se olympia stadion och utsikten aver stan fran klippan nere vid hamnen. Vart man an gar sa ser man vackra detaljer och attityd.

Kvallen kommer att bedrivas genom champangeri och bar hang.

Hit maste ni aka!

//Therese
Dela med andra:    

Kommentarer
Latinpower säger:
Si, Barcelona är som mitt andra hem ;o)
Älskar staden och mina vänner som alltid ställer upp med att hämta mig på flygplatsen ;o)
Nu längtar jag dit igen...Adios...
Ha det gott // Gabriel
Postat 2007-09-29 19:14  Anmäl
Maran säger:
Åhh, jag vill också till Barca. Hoppas ni haft det bra, det är verkligen en härlig stad. Du har inte träffat min son? :o) Ha det bäst
Postat 2007-05-07 19:47  Anmäl
Gullsing säger:
Gaudi var verkligen ett geni, eller hur? Jag lyckades se nästan alla hans byggnader och skapelser i B. på 6 dagar, när jag var där. Imponerande! (Inte att jag hann med förstås.) Det gäller ju att ha en bra guidebok med sig om man inte har varit där förut. Vi hade Barcelona 10 i topp. Rekommenderas! Den finns även om andra storstäder också har jag sett. Jag har skrivit lite på min sida om B. och så har jag lagt in en del bilder också därifrån.
Försommarhälsningar "Gullsing"
Postat 2007-05-05 23:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet