Stöd Ukraina

Gittwillners blogg

Tisdag 15 December 2009

Ännu en dag med sol och värme på Holmes Beach, Florida

Exakt där vi bor heter Holmes Beach och ligger på Anna Maria Island. Det är nämligen viktigt att skriva in just Holmes Beach på gps:en om man ska hitta hit.

Jag gick upp före grabbarna imorse och sprang en halvtimme på stranden där jag möter enormt långa kustremsor täckta med vit skön sand under löparskorna. Amerikanarna är uppe tidigt för att möta soluppgången med en rask promenad eller en löptur som jag unnade mig. Riktigt skönt men oj, vad svetten lackar när det är fuktigt i luften.

Tillbaka till hotellet har Peter redan fixat en grymt god frukost med juice, bagels, kokta ägg, flingor, the, ost, skinka och mjölk. Mmmmmmums vad gott det var.

Sen packade vi en strandvagn med beachleksaker och stolar för att sen unna oss några timmar nere vid havet. Nu är klockan snart 8 på kvällen och jag känner hur det hettar fint i ansiktet. Lucas har vi smort in noggrant med faktor 30 och dessutom har han på sig en solskyddströja för att klara den starka solen.

Den stora händelsen idag är att en fiskare fick upp en hammarhaj som Lucas fick hålla i och kasta tillbaka i havet igen. Samma fiskare vi skrev om igår fick denna fångst. Jag hann inte ta någon bild då fisken måste i snabbt i vattnet igen. Men grymt häftigt för en 11 åring att uppleva detta, eller hur?

Vi låg sen vid poolen på eftermiddagen i skuggan och åt sen en grymt god big size hämtpizza inne i vårt svala kök. Det smakade jättegott.

Vi såg antingen delfiner eller någon släktfisk till delfiner mitt på dagen och nu ikväll när vi skulle kolla in solnedgången. Häftigt.

Peter känner sig lite hängig, ont i halsen och förkyld så han har redan gått och lagt sig. Det kan vara skönt om man känner sig lite mosig om man dessutom varit i solen hela dagen.

Lucas står nu och pockar på min axel då han vill in och spela spel på Facebook. Och det ska han strax få göra också.

Imorn blir det upp tidigt då vi ska vara ute vid 10 rycket. Ska bli varmt även imorn så vi passar på att mysa i värmen för att sen imorn eftermiddag ta oss tillbaka till Orlando för nya äventyr på onsdag.

Lägger in ännu fler bilder. Jag gör det medvetet eftersom det också blir en slags backup för oss. Och för er också för den delen;)

Vi hörs vidare om ett par dagar igen.
Kramen Gitt, Peter och Lucas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet