Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Torsdag 15 Januari 2004 - Airlie Beach

Airlie Beach

Oj, vad tiden gar fort... lite trist. Lamnade Cairns forra onsdagen, med stor sorg. Saknar Asulym och alla otroliga manniskor (och en hund) vi lamnade bakom oss. Det kandes verkligen konstigt och ledsamt nar vi skulle aka ivag och alla som vi umgatts med (Ben, Curtis, Aaron, Nick, Anne och alla andra) stod vid bilen och sa hejda... snyft!
Kom till Mission Beach dar vi traffade Taylor pa busshallplatsen, fast tyvarr var det fullt pa stallet han jobbade pa. Akte med till Beach Schack istallet, mysigt stalle! Dan efter var vi pa stranden och badade med alla jellyfishar, haha. Sen byggde vi sandslott med en liten kille vi traffade pa stranden. Sen dagen efter akte vi vidare till Airlie Beach. Mysig stad, inte sa stor men det ar bara skont! Akte med till ett hostel, Koala, dar vi bodde i tre natter. Delade rum med en acklig engelsman, ganska trevlig men han hade inga pengar sa han badar i poolen med kladerna pa for att fa dom rena. Inget bra tips, plus att det luktar ganska illa. Hmm :) Betalade 20$ dar sa vi kollade runt lite och flyttade till Magnums istallet. Bor i ett dorm, just nu med tva svenskar och tva danskor och betalar 13$, much better!
I mandags gick vi tva kilometer i stekande sol till Barefoot Bushmans wildlife park! Det forsta vi fick gora var att klappa och mata kangurur, jattesota! Sen fick vi klappa en koala och halla i en orm, efter det skulle dom leka lite med krokodilerna men dom ville bara sova. Ganska grymt anda, fyra meter langa bjassar! Fick halla i en krokodilbebis sen ocksa, fast den var bara sot :)
I tisdags akte vi ut pa Ocean Rafting, akte med stor gummibat ut till Whitsunday islands. Forst snorklade vi tva ggr, helt underbart!! Massor av koraller och fina och stora fiskar. Micke sag en skoldpadda, missade tyvarr den men jag sag i alla fall nagra clownfiskar pa nara hall, Nemo!!
Sen akte vi till Whitehaven Beach dar vi kakade pa stranden, yum :) Den var verkligen kritvit och vattnet var helt turkost. Killarna sag hajar och rockor precis vid strandkanten, missade dom ocksa iofs. Sen gick vi upp till en utkiksplats och kollade ut over oarna, underbart! Mysig dag, killarna som jobbade pa baten var helgalna - Graham och Mick, riktigt roliga! Helkul dag, var ett tag sen vi gjorde nagot ocksa sa det var kul att komma ut lite! Pa kvallen var det fest igen, var ute pa Juice bar och dansade hela natten, askul! :)
Igar gjorde vi inte sa mkt, bokade en tripp med Olle och Patrik som vi delar rum med, plus tva tjejer fran Vasteras. Sa pa lordag ska vi ut och segla i tre dar, sen ska vi ta oss ner till Frasier Island dar vi ocksa ska vara tre dar!! Ska bli askul, speciellt att komma ut och segla... far ett gratis dyk ocksa, annars ska vi snorkla en massa och bara ta det lugnt! :)
Sa nu maste vi vanta tills lordag da baten gar, hade inte tankt stanna i Airlie sa lange men det kvittar - har skitkul har, fest varje kvall!!
Kan ju inte saga att jag vill aka hem an pa ett tag, men pengarna borjar forsvinna lite har och dar sa jag far val se hur lange jag klarar mig!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan