Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Måndag 29 Mars 2004 - San Francisco

San Francisco med fest och shopping

En vecka sen jag skrev sist, forra sondagen hamtade Sofie oss pa hostelet och sen korde vi ut till Venice Beach, asgrymt stalle! Varsta Baywatch beachen, fast det var svinkallt sa det var inte direkt badvader. Vi gick runt bland alla stand och tittade pa alla wannabe hippies, at fetestora pizza slices och hjalpte Sofie att titta pa alla snyggar kroppar som spelade basket, haha. Traffade aven Hanna och Rick, fast dom kom ganska sent och akte hem ratt tidigt tyvarr. Efter det korde Sofie oss hem och sen sov vi gott efter den heldagen. Pa mandagen gick jag och Petra runt lite i Hollywood, sen gick vi pa bio (ett maste nar man befinner sig dar ju) pa en jattegammal biograf, heltufft - det var vart pengarna bara att se introt typ. Sen tog vi vara ryggsackar och akte Greyhound buss upp till Thousand Oak dar Sofie bor. Hur fint som helst, varsta stora ranchen med berg omkring. Vi akte och handlade sen lagade jag och Petra mat till oss och sen lekte vi lite drinking games med Sofie och pojkvannen Coridus, hehe. Sov gott med en stor lufsande hund vid namn Ceasar som slickade i Petras mun nar hon gaspade. Den hunden ar varsta kandisen som har vart med i flera reklamer och filmer och sant, grymt. Dan efter sov vi lange, sen gick vi och la oss i Sofies sang och tittade pa film hela formiddagen. Var ute och halsade pa i stallet och tittade lite nar hon red, sen gick vi tillbaka och tittade pa mer film. Pa eftermiddagen blev vi inbjudna och fick fika hos hon som ager stallet, Anke. Maste vara ganska rik med tanke pa hur det ser ut dar hon bor, dessutom hade hon varldens tuffaste bil. Hanna kom ocksa och halsade pa och sen pa kvallen fick vi hemlagade kanelbullar och pizza, saa gott :) Sen korde dom in oss till Hollywood igen dar vi tog nattbussen till San Fransisco. Var ganska ledsamt att saga hejda till tjejerna, speciellt Sofie som jag inte vet nar jag far se henne igen! Snyft!

Kom fram till San Fransisco typ fem i onsdags morse, tog en taxi till hotellet och med var tur kunde vi checka in pa rummet direkt. Sov i nagra timmar sen gick vi ut och kollade stan, alskade den redan da!! Massa backar overallt med trolleys, trevliga manniskor och en skon attityd, kanns inte direkt som USA - kanske ar for att vi kom direkt fran Los Angeles ocksa.
Hostelet ar asgrymt iaf, ett gammalt hotell som dor haller pa att gora om sa allt ar jattefrascht, koket ar lite for litet bara.
I torsdags akte vi med pa en tour som hostelet anordnar. Akte med Dylan i en sliten van runt hela stan! Ganska tufft att se Golden Gate bridge i verkligheten, sen akte vi over den och tog bilder och grejer. Det osregnade vi detta tillfallet men det var ganska trevligt anda, haha. Sen akte vi upp till Twin Peaks (dock inte dar namnet till tv-serien kommer ifran) och sag hela stan fran en utsiktsplats, hur grymt som helst... sag Alcatraz och Golden Gate och alla parker och sant, nice! :)
Sen akte vi i dom fina omradena och sag Sean Penns hus, akte sen forbi Robin Williams hus och tutade men han ville inte titta ut, hihi. Sen sag vi husen dar dom spelade in Mrs. Doubtfire och serien Party of Five. Sag ocksa Janis Joplins gamla hus och ett hus tvars over gatan dar Greatful Deads hade varsta festerna med Janis, Doors och en massa andra grymma musiker! :)
Pa kvallen tog vi det lite lugnt och gick och sag bio med var van norrmanen Torbjorn och en finsk tjej som bodde i vart rum, trevligt. Sen i fredags var vi ute pa stan med Torbjorn dom sista timmarna han hade i SF innan han skulle tillbaka till Norge.
Traffade lite folk har pa hostelet som vi drog med till Dylans bar Fishbowl. Hade askul, vad annat kan man ha nar man far gratis drinkar och Jagermeister? Jag och Petra blev kompisar med tjejerna som gav gratis Jager sa vi fick varsitt linne, en keychain och en keps, wohoo! Haha! Ska kanske inte saga for mycket om den kvallen men vi kan ju namna att det blev lite dansande pa bardisken, tappade korkort och lite annat skoj. Ganska grytm var dock att en kille darinne berattade att han korde limo sa jag fragade om vi fick kolla i den och det fick vi. Ratt tufft. Annu tuffare var sen nar vi skulle ga hem och han skulle kora precis sa han korde oss hem for bara $9!! Sa nu har man akt limousine ocksa, valdigt tufft! :)

Igar kom vi inte upp forran vid tre tiden tror jag. Gick och bestallade pizza och kopte 2 liter cola var, yum. Sen pa kvallen akte vi till Daniel, en kille vi traffade pa bussen upp hit. Gick till en mysig liten klubb dar hans bror spelade i ett band men vi var sa himla trotta sa vi stannade bara nagra timmar. Halvmysig kvall dock, traffade pa en hel del konstigt men trevligt folk!

Idag gick vi upp i nagorlunda tid och tog metron ut till Berkley, en mysig liten universitetsstad (vet inte om det tillhor San Fransisco). Vartsa hippiestallet men det var jattemysigt, solen sken och vi gick runt och shoppade hela dan. Kom precis tillbaka till hostelet, imorrn ska vi aka till Fishermans Wharf och sen pa kvallen har vi bokat en kvallstur till Alcatraz vilket vi har hort ar den basta touren. Kommer fa se solnedgangen och ga pa tva turer eller nat, ska bli grymt!
Pa tisdag blir det sista shoppingen och sen pa onsdag bar det av till London!! Kommer nog skriva en sista gang innan jag kommer hem, det narmar sig nu... usch :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan