Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Måndag 5 April 2004 - London

Back to Europe

Sa har man kommit till Europa igen, kanns lite konstigt att befinna sig i London som nastan kanns lite som hemma for mig fortfarande. Sista dagarna i San Fransisco var hur bra som helst, forra mandagen akte vi sparvagn till Fisherman's Wharf. Fick sta pa utsidan av vagnen, lite scary nar man ar typ fem cm fran parkerade bilar och annat. Fishermans var jattemysigt, fast lite for kallt... vi gick runt och tittade i affarerna, forsokte halla oss borta fran godisaffarerna (som verkade dominera hela hamnen) fast det gick inte sa bra. Sen gick vi till pier 39 och tittade pa alla sjolejon som inte kunde sluta gapa. Dom var ganska roliga, lag huller om buller pa alla bryggor! :)
Sen hittade vi en mysig restaurang och skamde bort oss sjalva sahar pa slutet av resan. At varsta goda maten, jag at stekt lax med nypotatis stekt i vitlok - lite annat an nudlar!!
Efter det vantade vi i kylan innan vi akte ut till Alcatraz. Helgrymt,gick av och fick en liten guidad tur innan vi kom upp till toppen av on och alla fangelseceller. Dar fick man horlurar och fick sen ga runt och titta inne i cellerna, matsalen och alla andra stallen. Riktigt intressant, kandes lite creepy att vara dar! Vi gick en kvallstur som var lite dyrare men det var grymt for innan vi akte tillbaka hann det bli morkt sa man sag alla ljus lysa upp San Fransisco!
Pa tisdagen akte vi ut till Haight and Ashbury, grym gata med en massa second hand affarer och en av dom storsta icke kommersiella skivaffarerna jag besokt. Akte sen tillbaka till hostelet och tog det lugnt pa kvallen. Dan efter at vi sista pannkaksfrukosten innan vi tog ryggsackarna till flyget till London.
Ganska skont flyg men ingen av oss sov nagonting sa det blev nagra filmer och lite Sex and the city i tio timmar! Jag hamnade vi gangen och vi satt precis vid toaletten, tror aldrig jag haft sa manga rumpor i mitt ansikte, haha!
Lite skillnad att komma till Heathrow, knappt nagra vakter och passkontrollen var ingenting eftersom vi ar tillbaka i EU. Vi bad om varsin stampel dock, for detta ar faktiskt det sista stoppet pa resan - maste ju ha det som bevis, haha!
Nar vi kom ut var Mick o Julie dar och vantade pa oss, sa roligt att se dom igen! Vi akte hem till Hertforshire som ligger 20 min norr om London och fick traffa lilla Jamie igen. Han var jatteblyg och gomde sig hela tiden, sen dagen efter sa Mick att han kommit in till dom och sagt att han kom ihag oss fran stranden i Thailand, gulligt! Pa torsdagen var vi sa jetlagade sa vi sov fram till sju, sen fick vi spagetthi och kottfarsas, kollade pa en film och gick och la oss igen, haha. I fredags tog Julie med oss till Kent dar vi gick till Bluewater, ett stort shoppingcenter. Hittade en jacka for £9 - ingen dalig deal nar man ar fattig igen, hihi. Gick runt dar nagra timmar sen akte vi hem och pa kvallen tog dom med oss till lokala puben, mysigt gammalt stalle. Vi blev bjudna hela kvallen och det slutade med en hel del drinkar kan jag saga. Efter att puben stangt tog en kille dar med oss till ett fyrstjarnigt hotell dar vi blev kvar ett tag. Jag och Petra blev ganska trotta sa han som tagit med oss dit gick ut i korridoren med oss till en godismaskin. Han stoppade in typ £5 och sa att vi skulle valja precis vad vi ville ha for om vi var glada var han glad, haha!! Ganska komiskt :) Akte sen hem och i lordags sov vi lange innan vi akte in till east London och halsade pa Micks dotter Shannon och son Michael. Nar vi var pa vag slappte vi forbi en bil och vem satt dar om inte Victoria Beckham och den minsta sonen i famnen?! Ganska roligt, hon sag inte sa glad ut och vagrade le mot mig nar jag smilade fast det kanske ar for att David vart otrogen, storsta nyheten i England idag! Haha!
Vi gick till en pub och satt och pratade nagra timmar innan vi akte tillbaka och at kinamat. Ni anar inte hur lyxigt vi lever for tillfallet, blir matade hela tiden och sitter framfor tvn och tar det lugnt. Sen att Jamie ar varldens sotaste unge gor det annu battre! :) Igar gick vi upp tidigt och akte till Thorpe park, en nojespark lite utanfor London. Hade askul, akte en berg o dal bana som ar med i Guniess record book med flest looper och skruvar i hela varlden, grymt rolig! Pa slutet av dagen akte jag o Petra "Tidal Wave", fast vi blev inte sa blota som det kan lata - trodde vi. Nar vi hade gatt av den och gick over en bro kom nasta bat som gjorde en tidal wave over hela oss!! Blev dyngsura och det blev SA kallt, fast det var bara kul iofs :) Akte sen hem och fick varldens godaste sondagsmiddag, akta engelsk med roast chicken, grym potatis, engelskt pie och annat gott - yum!
Idag ar jag och Petra inne i London, ska visa henne runt lite och bjuda pa muffins fran Muffinskis dar jag jobbade, hihi!
Kommer hem om nagra dagar, kanns konstigt!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan