Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Söndag 21 Mars 2004 - Los Angeles

Los Angeles

Antligen frisk fran halsflussen, det var inte sa kul men jag madde battre redan i tisdags och da akte jag, Petra o Klas till Pearl Harbour. Intressant att vara dar, forst fick man se en film om handelsen sen akte man ut med bat till ett minnesmonument dar slagskeppet Missouri sjonk. Trevligt. Speciellt eftersom allt var gratis och bussen kostade bara $2! haha! :)
Pa kvallen var vi ganska trotta sa vi kollade bara lite pa film innan vi gick och la oss. Sen i onsdags bar det av igen. Gick runt lite pa formiddagen och panikshoppade lite t-shirts och annat kul, sen akte vi ut till flygplatsen och planet gick vid tre pa em. Akte nu med American Airlines, ganska intressant med all sakerhetskontroll. Efter att ha rontgat vaskan blev alla tre utvalda att bli genomkollade sa vi blev genomsokta och vaskorna likasa. Efter alla kontroller pa flygplatser och sant var det bara lite roligt, speciellt eftersom hon som sokte igenom mig var jattenoga med att beratta vad hon gjorde hela tiden. Pa planet forflyttades tiden ocksa sa nu ar ni nio timmar fore oss, vi landade ganska sent och ringde till ett western hotel. I taxin ($50!!) dit svamlade Klas bort digitalkameran, stackarn... vi bodde mysigt iaf och kollade pa VH1 halva natten innan vi somnade.
I torsdags bytte vi till USA hostels och bor asbra har, betalar $20 och far pannkakor till frukost. Tyvarr maste man steka dom sjalv sa ibland blir dom lite geggiga, men det smakar ganska gott anda. haha!
I torsdags forsokte jag fa tag pa Sofie o Hanna hela dagen, vi gjorde inte sa mycket annat an ga runt i vart kvarter. Bor mitt i Hollywood med Walk of fame och Chinese theatre bara runt hornet. Bor mitt mellan Hollywood Boulevard och Sunset Boulevard!! :)

Igar gick vi med hostelets anordnade tour i Beverly Hills och Bel Air for att kolla in kandisarnas hus. Betalade $7 for att ga runt i dom kvarteren istallet for dryga $40 dar man far sitta pa en liten buss dar dom snackar i hogtalare och man hinner knappt se nagot. Vi a andra sidan strosade runt pa gatorna och fick stanna till vid husen. Bland dom forsta husen vi sag var Aaron Spellings, han som grundade min gamla favorit serie Beverly Hills 90210, yeah baby! :) Hans hus ar typ det storsta och dyraste i hela LA, vart $90 miljoner! Han har 210 rum, 45 Mercedes med lika manga och fler dartill parkeringsplatser, en swimming pool i OS storlek, tennisbana, en bunker, ett eget rum for att sla in presenter och underjordiska gangar om han har lust att ga ut utan att behova se tjanstefolket (!). Nar vi stod utanfor kom en limousine forbi och forarna vinkade lite. Sen nar vi gick upp och forbi porten var den oppen ocksa korde en bil ut precis. Jag passade pa att ta ett kort pa huset da men sa nar jag tog ner kameran och grinden holl pa att stangas ser man en liten vitharig gubbe sta och smila och vinka en massa, sjalvaste Aaron himself!! Ganska tufft, fick lust att skrika att jag alskade Bevvan, fast det gjorde jag inte ;)
Sen gick vi vidare, gick forbi Playboy mansion (fast vakten tyckte inte vi var snygga nog att bli inslappta) sen sag vi aven Mick Jaggers hus, ett hus dar Tom Cruise bodde med Nicole Kidman, huset dar Richard Gere bodde med Cindy Crawford, Marilyn Monroes och Elvis hus. En bit upp i Beverly Hills i ett tyst kvarter kom en av hojdpunkterna. Forst gick vi forbi det till grannen dar Danny Devito bor, sen gick vi tillbaka och dar var Brad Pitt och Jennifer Anistons hus!! Jag stallde mig vid grinden och skulle ta kort da borjade vakten bitcha sig och skrika i hogtalarna att det var private property. Dom tycker nog inte om dom turerna, det kandes lite knasigt att ga runt och titta pa hus ocksa men det var jakligt roligt och var guide var hur bra som helst! Hon sa ocksa att chefen har pa hostelet hade letat upp Pitt o Anistons hus och att inga andra turer gick dit! Grymt! :)
Pa eftermiddagen gick jag och Petra till Chinese Theatre och tittade pa alla hand och fotavtryck, kul att se att ens hander passar med dom flesta, haha!

Fick antligen tag pa Sofie sen sa pa kvallen traffade vi henne och en ny tjej pa stallet, Elizabeth, och Hanna och hennes pojkvan Rick vid Chinese theatre igen. Gick upp i Kodak Theatre till The Highlands, en inneklubb har i Hollywood. Petra fick lana Hannas leg och vi kom in fast att vi inte var pa gastlistan, ha! :) Sa otroligt kul att traffa Hanna o Sofie igen!!
Stannade inte ute overdrivet lange, gick tillbaka till hostelet och sov och sen imorse gick vi upp ganska tidigt for att Klas skulle checka ut och jag och Petra var tvugna att byta till ett all girls dorm. Lite trakigt, men ganska bra for nu betalar vi bara $16! Stannar har tills pa mandag sen far vi bo i Sofies lagenhet en natt, ska bli skojjsigt!
Imorse ringde jag Hanna o stande traff med henne och Rick. Nar vi skulle ga och mota dom var hela Hollywood Bl. invaderad av demonstranter mot kriget och Bush! Helgrymt, folk overallt och taget tog aldrig slut sa vi gick med i det eftersom vi skulle at det hallet, bra orsak ocksa. Sen nar vi skulle ga till Chinese dar vi skulle traffa dom var det premiar pa Scooby Doo 2 sa det var hel kaosigt!! Tyvarr blev det lite sent sa nar vi val hittade Hanna o Rick var vi tvugna att aka tillbaka till hostelet for att saga hejda till Klas. Snyft. Var lite ledsamt att lamna honom efter snart sex manaders resande. Marks mer och mer att resan narmar sig sitt slut for min del ocksa... usch usch. Klas, om du laser detta hoppas jag att du hade en bra resa hem iaf!! :)
Sen nu under dagen har Rick kort runt oss i LA och visat oss Mexicanar kvarter, dom gamla kvarteren i downtown Los Angeles dar vi at Mexicansk mat och smakade risvatten. Sen akte vi till den aldsta kyrkan i Los Angeles och gick pa nan liten marknad dar. Gick sen upp till Chinatown och kastade pengar i en onskebrunn!
Nu ikvall har vi varit pa Universal Citywalk, helgrymt stalle! Traffade Sofie dar med hennes pojkvan och dom korde oss precis tillbaka till hostelet. Imorrn blir det Venice beach med allihopa, ska bli helgrymt!! Fattar inte att tjejerna bor har, maste latt tillbaka (sager jag redan, haha)! Alskar denna staden!! Sjalva USA maste jag saga att jag bade hatar och alskar, lika mycket. Det ar sa otroligt mycket dubbelmoral har men man kan inte lata bli att alska landet anda!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan