Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Måndag 15 Mars 2004 - Waikīkī

Tva fredagar, en halsfluss och Hawaii

Sa har man kommit till paradiset (igen!) - Hawaii! Ett av dom stallena jag langtat mest pa att fa komma till under resan. Men vad hander? Jag vaknade upp i lordags tjock i halsen och under eftermiddagen forstod jag att jag fatt halsfluss, trevligt. Lag i sangen hela dan och kunde inte gora annat an dricka vatten och sova. Igar morse akte Petra o Klas med mig till ett medical center dar en japansk doktor knappt hann tanda munlampan innan han sa att det var halsfluss - BIG TIME! Sa kul att hora nar man bara har fem dagar pa Hawaii och kanner sig piss redan. Usch usch, lag hela dan i sangen igar ocksa. Kanner mig lite battre idag men det ar inte kul att missa allt man kan se har. Ska forsoka aka ut till Pearl Harbour imorrn, hoppas jag orkar det. Hade inte vart helt fel att slappa en dag pa Waikiki beach heller. Fast jag har ju sett det i alla fall, riktigt fint ar har - som ett uppbyggt paradis med lyxhotell overallt!

I onsdags kom Micke, Louise och Patrik till Fiji och rakade hamna pa hostelet brevid vart sa vi spenderade kvallen med dom. Nar vi sen vaknade dan efter och skulle traffas hade dom redan bestamt sig for att aka darifran ner till Coral Coast och bussen gick tidigt sa vi hann inte saga hejda... lite trist med tankte pa att det var det sista vi sags denna resan! :( Vi spenderade iaf dagen vid poolen, sen i fredags gick vi upp och checkade ut men lamnade vaskorna vid hotellet. Lag vid poolen tills det borjade regna sen satt vi och spelade spel och umgicks med Sebastian o Patrik, tva tyska killar som vi traffat pa anda sen Cairns!, hela eftermiddagen. Vid atta akte vi ut till flygplatsen, planet lyfte vid halv elva tiden och efter typ tva timmar stannade vi pa Samoa oarna och tankade. Vet inte om det raknas som att man varit i annu ett land, tyvarr var det morkt ute ocksa sa man sag inte nat! Landade sen pa Hawaii klockan atta pa morgonen - i fredags!! Helt sjukt egentligen, spenderade alltsa en fredag pa Fiji och en pa Hawaii! Gick runt och kollade lite, sen i lordags akte vi till Ala Moana - ett gigantiskt shopping center. Sen har jag som sagt legat i sangen i tva dagar! Urrk.
Ganska komiskt gang vi bor med pa hostelet - en hippie fran en soderhavso, en japansk kille som hela tiden ger en mat och annat, en amerikansk kille som verkar lite smatt alkoholiserad och nagra andra tokstollar.

Nu ar Petra o Klas ute pa aventyr, skulle nog aka till norra delarna av on. Sjalv ska jag ga en promenad och kopa mig en tidning och lask, sen ska jag tillbaka till rummet och ata isglass. Jippie :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan