Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Tisdag 6 Januari 2004 - Cairns

Camping i Cape Tribulation

Uj uj, mkt har hant... i fredags kom vi ivag vid tolv tiden med var Land Cruiser. Akte och handlade massa mat och sen korde vi vidare till Cape Tribulation och nationalparken Daintree. Akte runt lite och hittade till slut en strand dar vi kunde sova. Vi gjorde upp en eld och sen borjade Ben fixa maten, en akta "hungie" (stavning?). Man lagger in allt i folie som man sen later ligga i gloden, det blev lite brant men det var riktigt gott. Sa den kvallen at vi lammkotletter, potatis och en massa gronsaker... lite sand ocksa :) Tva hollandare kom och satt med oss ett tag, hade riktigt mysigt - spelade Didgeridoo med en plaststang, haha! Killarna (las Ben och Klas) var lite halvgalna och hoppade runt och sjong runt elden!
Helt underbart sen att somna med en stjarnklar himmel ovanfor sig och med vattnet bara nagra meter ifran... tankte forst sova i bilen men den var alldeles for varm. Och att sova pa stranden gor man ju inte sa ofta!
Vaknade vid fem tiden av solen, blev stekhett direkt sa vi badade lite och Ben, Curtis och Micke tog sig ut och snorklade lite. Tankte fanga fisk men det var inget rev just dar sa det fanns inte sa mkt!
Nar vi packade ihop bilen igen kom Ben at nagra fiskkrokar i taket och korde in en i ena orat. Mysigt :) Fick knipsa av den, forsokte ta ut den men fick aka till ett chemistry dar en kille hjalpte honom att fa ut den. Sag lite laskigt ut, men det hade kunnat ga varre...
Akte ivag med var truck upp mot norra delarna, akte ut i en liten back dar vi holl pa att valta med hela bilen. Lite laskigt, men Ben fixade det. Sen stannade vi dar ett tag och at frukost och badade i ett vattenhal. Sag en orm komma simmande, fast jag tror inte den var farlig! :)
Sen akte vi till en annan beach, kom dit vid ett tiden ungefar - killarna tog sig ut i vattnet och snorklade och forsokte fa fisk igen, men misslyckades. Jag somnade i skuggan, helt underbart - stranden hade en massa roliga trad vars rotter kom under vatten under tidvagen. Sag riktigt tuffa ut!
Lite senare gjorde vi upp eld och sen fixade Ben maten igen! Vi traffade pa en hel massa aborginer som kom dit och campade lite da och da. Man far egentligen gora det dar, men som dom sa sa ar det ju deras land fran borjan och dom har ju levt pa det sattet sa dom borde ha ratt att campa dar. Naja... pratade en massa, dom gjorde brod i glodande kol som vi fick smaka pa, jattegott! Det var intressant att hora vad dom hade att saga, for har i Cairns nar man ser aborginer kanns dom lite hotfulla i vissa fall sa man kan val inte direkt prata med dom. Men dom har var jattetrevliga! :)
Vi var alla ganska trotta sa efter maten somnade alla nastan direkt, forutom vissa som var ute och badade bland alla stingers, haha!
Kunde knappt sova den natten, kandes som att det var sand overallt och dessutom hade vi en Klas som forsokte halla igang elden och stod och bankade pa en massa stockar eller nat. Aja :) Ben, Curtis och Micke gick ut till revet och dok med tuber som dom hade med sig. Jag och Petra lag kvar i det kalla vattnet och svalkade oss tills dom kom tillbaka. Det var sa varmt pa stranden sa man var tvungen att bada. Kandes verkligen som att man var med i Robinson eller nat, fast jag tror inte jag hade klarat att bo sa i flera manader!
Vi akte vidare till en annan strand dar vi gjorde frukost av resten av all mat vi kopt med oss. Sen badade vi med alla stingers och krokodiler (haha) och hade lite sandkrig! :)
Bestamde oss for att lamna Cape Trib, pa vagen ner hittade vi ett four wheel drive track och akte anda upp till toppen av det berget. Jag satt bak i trucken och det kandes som att man flog in i taket varenda gang ett gupp kom, men det var grymt. Fruktade val for livet ett par ganger, men det kandes nog mer farligt an vad det egentligen var!! Heltufft iaf! :)
Akte och at i en liten stad, forsokte hitta ett stalle pa stranden att sova pa men det funkade inte. Det borjade bli morkt ocksa sa vi akte tillbaka till Asylum! Ganska roligt for allting kandes jatterent och alla luktade sa gott, haha! Gick upp tidigt igar morse och akte ut till Kuranda falls, men det var inte sarskilt fint. Akte vidare till ett stalle vi var pa forra veckan med jeepen, dar killarna hoppade fran typ 15 meter fran en klippa. Vi hade Nick med oss igar ocksa, en kille fran hostelet. Rakade bli lite sena tillbaka till Cairns for att lamna tillbaka bilen, men det var lugnt med det. Daremot hade det tydligen uppstatt en liten buckla pa bilen sa vi var tvugna att betala 290$ for det!! Usch!! Har gatt mycket pengar i helgen, men det var det definitivt vart!! :)
Igar var det lite fest, satt och snackade och spelade drinking games, sen gick jag, Klas och Curtis till Woolsheed. Hade riktigt kul! Idag kom Petras kompis Louise ocksa, annu en i ressallskapet! Nu ska det bara bestammas vart vi ska harnast, har ingen aning och alla verkar trivas bra har i Cairns!

Ska sluta svamla nu och ga tillbaka till poolen, alltid lika skont! :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan