Vilken är din värsta flygresa någonsin? (och varför)

14 jan. 2018 19:30
Min värsta flygresa upplevde jag i onsdag när jag blev magsjuk lagom till boarding.
Som tur var var det sista delsträckan från Amsterdam till Stockholm och inte atlantflygningen jag precis gjort innan, men jag fick tillbringa hela resa inne på toa...
Har skrivit mer om detta i ett blogginlägg här:

Detta får mig att bli nyfiken på vilka eländen andra upplevt.
Turbulens, dödsskräck, jobbiga stolsgrannar, förseningar och så sjukdom då förstås. Eller vad mer det nu kan vara.
Så alltså, vilken är er värsta flight någonsin och vad hände?
14 jan. 2018 19:57
Flög till Bali ifrån Amsterdam, hade en fransk barnfamilj bakom mig. Deras unge satt och sparkade på mitt stolssäte i stort sett hela vägen. Efter ungefär halva flygningen fick jag nog och vända mig och bad dem säga till sin son. Det gjorde de inte. Jag kan lite franska så jag vet att de inte ens bad sin son att sluta.
Men karma drabbade dem när vi väl kom fram. Deras unge kissade ner sig strax innan Immigration Control och då blev det ett jäkla liv på både städare och gränsvakter! :D

Sen var det inte så kul att starta en flygning ifrån Nairobis flygplats runt midnatt samtidigt som det rullade in ett riktigt busväder över Nairobi. Åska och blixtar över allt. Nu är jag inte flygrädd, men min fru är och ALLT som kan påverka en flygrädd till att bli ännu mera flygrädd kommer göra dem rent skräckslagna. Det greppet hon hade om min arm lossade inte förren vi landade i Amsterdam. Det var definitivt den obekvämaste flygningen jag någonsin gjort dessutom eftersom hon höll om min arm och drog mig halvvägs över sitt säte hela flygningen. Hade hon i revbenen flera veckor efter det. :(
Av Bibby
14 jan. 2018 20:06
Åkte från Amsterdam till Hong Kong för några år sedan med en kompis.

Han började få ont i magen lite före Moskva vilket nämndes som lämpligt att gå ner till, sen var det inte mycket vettigt, läkare hittades, undersökte honom så gott det gick, konsultation med kapten, samt läkare i AMS. Han fick dropp (morfin), dosen ökades, ingen förbättring men då hade Moskva passerats så det blev Almaty. Jättebra personal där, KLMs platschef samt en svensk (nja, kazakstan var han, kunde ingen svenska) konsul. Ambulans väntade, han lastades in, jag klev på men blev stoppad, de åkte. Jag stod ensam på plattan vid en 747 och hade några hundra som glodde på mig. Kom snart en KLM-rep som körde mig till transithallen då Kazakhstan är ett av få länder vi behöver visum till. Efter några timmar kom de tillbaka, hade kollat honom med ultraljud på en klinik och inget fel hittades, massa bök och stök men till slut fick vi ett 48-timmars visum, vi blev körde till ett hotell. Väl framme där så kollapsade han, de tog honom till en liten sjukstuga på hotellet och ringde ett riktigt sjukhus och ambulans och här var han nära att dö. Väl på sjukhuset så var det lite mer kontroller och röntgen, efter det var det akut operation, blödande magsår. Fantastiska människor där, så trevliga och hjälpsamma. Dagen efter så var han pigg igen och säger att åk du vidare och skriv en bra reseberättelse, vilket jag gjorde. Han var kvar där i 10 dagar innan han blev utskriven, åker hem, såret läcker så han fick vara två veckor på Sahlgrenska. Magsåret var bra gjort, läckaget var pga av... vet ej riktigt men nåt fel på honom.
Av Bibby
14 jan. 2018 21:28 (redigerad)
Inte lika dramatiskt men lite bök och stök dock, samma resa som ovan faktiskt. Vi skulle göra en resa till Hong Kong, Seoul, Fukuoka, Nagasaki, Hiroshima och Macau.

Skulle åka från Fukuoka till Macau, via Shanghai. Var ute tidigt på flygplatsen, kände på mig att det skulle ta ett tag. På de andra flighterna så var det problem då min kompis inte var med då vi hade samma bokning (jag hade bokat allt). Dessutom var det one way.
Nå, jag lämnade fram alla mina papper (ja, jag föredrar papper). Hon tittade på mig, "where you friend?". Hade lärt mig att inte gå in på några detaljer här, såsom att berätta att han var kvar i Almaty utan svarade "He is back in Sweden, he is ill". Hon blev lite ställd men svarar " Ohhh, sorry" sen ringde hon några samtal, hämtade några dokument som jag fick signera och frågade sen om jag hade visum till Macau och sade att jag ej behöver det. Hon sade att det måste hon få bekräftat så hon försvann ett bra tag, pratade med sin chef, kollade hennes dator, ringde några samtal och kom till slut tillbaka och sade "ohh, you need visa nowhere!! (haha, underbar japansk engelska)" Efter deblaket i Almaty kändes det inte så men orkade inte ta upp det. Fick till slut mitt boardingkort, var nu nästan sist från incheckningen, hann knappt med loungen... ;)
Bytet i Shanghai gick hyfsat men sen i Macau blev det lite nya problem. Vid passkontrollen frågade de var mitt Kinavisum var nånstans? "Har ej varit där" sade jag. "Men du kommer ju från Shanghai nu". "Ahhh, jo men jag kommer från Japan men bytte i Shanghai" sade jag då. Jag visade då min biljett och boardingkort och då var jag välkommen :) Sens moral, spara alla papper, de kan behövas.
Sen fick jag en usel taxichaufför som ej hittade så fick visa honom hur man kör till hotellet, samma sak hänt på andra ställen Hong Kong bl.a.

Men visst är det kul att resa :)
Av Erik777
15 jan. 2018 12:54
Min värsta flygning är varje gång då personen som sitter framför ger mig ont i knäna. Jag är så konstruerad att mina knän nästan alltid ligger an mot framförvarande säte om jag åker ekonomiklass med 31" eller ännu värre 30" pitch.

Varje gång framförvarande rör på sig så får jag ett slag på knäskålarna. Hastiga rörelser känns konstigt nog mer än när personen försöker fälla ned stolsryggen. Drömmen är att ha ett lättviktigt barn framför.

Avskyr att flyga baserat på att det är så fysiskt obekvämt. Tyvärr gillar jag att resa.
15 jan. 2018 13:32
Den jag kommer på som värst förutom någon man genomled, med magsjuka, utan intag av någonting mer än en klunk vatten och i halvt koma för att inte känna av att man borde uppsöka toan och vända ut och in på sig, skulle väl vara ToR med Primera Air (Apollo) till Lanzarote.
Först en dag på Sturup utan info om när vi skulle komma iväg, sen en hemresa med ett par idioter bakom hon bakom mig med en unge i 5-årsåldern konstant sparkande.
Till slut tröttnade jag och fällde bak stolen, de hade mage att be mig fälla upp den igen då "de satt två där bakom!" Upplyste dem vänligt om att jag gjorde det när de slutade sparka. Det hade ju aldrig deras söta son gjort utan jag var en idiot, närmre handgemäng på ett flyg har jag aldrig varit :-( Efter resan vägrade så klart Primera ersätta för förseningen och Apollo tog naturligtvis inget ansvar. Inte konstigt man skyr charter och framförallt Apollo......

Det där med krossade knäskålar upplever man ju ibland, senast när vi åter gick mot bättre vetande och bokade med Ving, Jet Time var ju inte bättre men tur i eländet var att vi fick allra bakersta raden på hemresan så inget sparkande då iallafall :-)

Men nu är det bestämt i familjerådet, aldrig mer charterflyg, hellre 14 mellanlandningar och några hundra dyrare!
15 jan. 2018 15:49
Mest stressande var dec 2014 då jag skulle till New York över julen. Bokade sent så billigaste rutten blev CPH till London med SAS, sedan London-Toronto med Air Canada för vidare flyg till La Guardia. Checkade in kvällen före så skulle bara behöva lämna in väskan därför tyckte jag det räckte med att vara där knappt 1,5 timme före avgång kl 08.00. Självklart ställdes Öresundståget, som jag tänkte ta, in varför jag kom till Kastrup 07.10. Nåja, hade ju checkat in men tänkte inte på att det var lördag och alla charteravgångar. Kön till bagageinlämningen ringlade sig nästan till andra terminalen. Av ngn anledning gick minuterna just då mkt fortare än normalt. Fick tag på en anställd och fick hjälp med att tränga mig före kön så problemet löste sig.

Planet gick i tid och upp i luften och jag slumrade till. Vaknade när kaptenen förklarade att de var på väg tillbaka till Kastrup då navigationsutrustningen gått sönder! Amen vad i h-e…… När vi landade meddelades att ett nytt plan skulle avgå kl 10.00. Snabb huvudräkning innebar att vi landade kl 11.00 lokal tid på Heathrow, planet till Toronto avgick 12.00. Naturligtvis var det trångt i luftrummet över flygplatsen så kl 11.25 kunde jag lämna planet, snabbt iväg och genom säkerhetskontrollen, stress upp till Air C’s disk i terminalen för att checka in där, sedan språngmarsch till gaten som självfallet inte låg nära. 11.50 kom jag fram till planet pustande som om jag precis sprungit Göteborgsvarvet. Planet avgick dock inte förrän tio i ett vilket innebar att det även blev försenat till Toronto vilket var lite jobbigt då jag bara hade 1,5 timme transfer till mitt nästa plan.

Jag hann i alla fall med alla mina plan och bagaget kom också fram men nu försöker jag lägga lite mer tid mellan flygplansbytena.
Av Hille2
16 jan. 2018 10:10
11 timmars extra väntan på en iskall flygplats i Hong Kong ensam med två småbarn. Vi skulle flyga till Vietnam från Arlanda med 1 timmes mellanlandning i Helsingfors och sedan ett byte i Hong Kong med två timmars marginal. Tyvärr glömde Finnair att frosta av planet i Helsingfors så redan där sprack planen...
16 jan. 2018 12:43
Tycker jag känner igen det mesta här i tråden. Sparkande barn säger jag alltid till och det brukar lösa sig.

Turbolens:
En flight in mot Zurich i en mindre turboprop från någonstans i Europa. På den tiden det delades ut tidningar på planen och jag hade läst om men Cessna som kraschat när det hade lyft från Zurich dagen innan. Inför landningen sa kaptenen att det skulle bli lite skumpigt... och j...r vad det hoppade. G-krafterna slängde alla fram o tillbaka i stolarna, folk skrek o flygvärdinnan spydde.. Men vi landade tryggt iaf.

x-winds.
Landning på Kastrup där planet gick ned i typ 45grader sidovinkel mot landningsbanan och i sista sekund rätade upp kärran. Helt enligt instruktionsboken men det kändes lite olustigt att kunna se hela landningsbanan framför sig genom sidofönstren strax innan landning.

Sätesfällande:
Långa ben, så i ekonomi är det alltid ett en plåga och när passageraren framför fäller sätet gör det riktigt ont i knäna. På en KLM flight från jag tror LAX så hade jag en "dam" framför mig som när hon fällde sätet tyckte det var lite obekvämt när hon kände mina knän i ryggen, så för att lösa detta så tog hon sats gång på gång o kastade sig bakåt i sätet samtidigt som hon fällde det. Gjorde ont som f..n och vid tredje attacken stoppade jag sätet med händerna så det blev tvärstopp för henne och hon blev vansinnig. Ställde sig upp o skrek på mig och jag fick vissa svårigheter att inte gruffa tillbaka. Flygvärdinnan kommer och lyssnar och sedan säger hon åt mig att "damen" har sin fulla rätt att fälla sitt säte och om jag hade problem med detta så var det OK att stå upp i gången hela resan från LAX till AMS. Detta kan bara hända på KLM.

Värsta blåsningen:
Resa från någon flygplats i Kina/HK via AMS, kommer till flygplatsen ganska sent och när dom tittar på mig vid incheckningen så säger dom att du som är så lång kanske vill köpa till ett säte vid nödutgång. Visst typ $50 fattigare fick jag fönsterplats vid dörrarna.... Enda problemet var ju att dörren i sig tog upp i princip hela mitt benutrymme så jag fick sitta snett i stolen hela resan, trängas med ben o fötter med stolsgrannen o hade ont i ryggen en vecka efteråt. En mittplats var som helst i planet hade varit mycket skönare och $50 billigare. Tack KLM för denna blåsning!

Missade flygbyten, anställda flyg etc
Hänt många gånger men markservicen har alltid funkat väldigt bra med mat o hotell etc och visst är det irriterande men inget mer.

Värsta stressen:
Flygbyte Schiphol, julafton påväg hem hela familjen sent ankommande flyg.. AMS har aldrig kännas så stort o lång väg mellan ankommande och avgående gate. Aldrig haft så mycket handbagage pga julklappar o annat, en unge springer i förväg...o går bort sig. Kudos KLM för att ni höll planet 10min tills vi hittat grabben.

Så kryddar jag med god service:
Sent inkommande plan från USA till transfern i Frankfurt. När vi kliver av planet så anvisas vi ned på plattan igen o där står en bil o väntar o tar oss till anslutande SAS flighten som stod o väntade på oss. Hur dom fick tillåtelse till detta då vi aldrig passerade passkontrollen vet jag inte men tack Lufthansa o SAS för detta samarbete!
17 jan. 2018 08:48
Citerat från Birgere:
Det där låter ju helt otroligt...

----

Hade en flygning mellan HCMC och KL som avgick ~10.00. Hur som haver vaknade jag med matförgiftning, fyra timmar innan avgång. Minns att det var en del turbulens på det planet.

Annars så är det väl det vanliga, en flygning mellan Paris - Abu Dhabi med Etihad var inget vidare p.g.a. en fransk dam framför mig, där likt som för er andra, fällde ner sätet i knät på mig. Är man 1.90m lång så tar det i knäna och det tar stopp.
Medlemmen har tagit bort svaret
18 jan. 2018 07:33
Peppar peppar...
Har klarat mig från alla magsjukdomar trots att jag äter mycket streetfood, och gärna hoppar in på en liten lokal tratteria.
Inga turbulenser att tala om heller, men på väg från Costa Rica till Orlando, så plötsligt tappade flyget höjd, kändes som vi tappade minst 500m men var kanske inte mer än 50, eller ens det. Men det kändes i magen.
Passagerare som fäller baksätet har jag ju råkat ut för, bla en flight från Frankfurt till Peking. Strax efter start fäller en kort italienare ned hela sätet, varvid jag som är 191 över havet tom får svårt att se tv-skärmen och med minskat utrymme för benen. Jag förstår att man ska kunna fälla tillbaka sätena, men för oss som är över 185 så bli det besvärligt med dagens utrymmen. Finns ju inte många platser heller med extra benutrymme.
Barnskrik har jag däremot upplevt, hemresan från Peking ett barn i 1 årsåldern som gråter/skriker hela vägen till Frankfurt.
Skulle vilja fråga er vad det bästa insomningsknepet är. Har otroligt svårt att somna i bil på tåg eller flyg???

18 jan. 2018 08:09

Jens
Jag tycker att bästa sättet är att se till att man har så bra förutsättningar som möjligt för att sova. Framförallt på flygningarna från USA till Europa som brukar gå på kvällen så brukar jag börja med att äta, beställa ett glas rött till maten (men andra tycker att alkohol gör det svårare att somna, det är ju individuellt) och så klart hoppa kaffet. Sedan så fort maten är avklarad, försöka somna. Brukar boka fönsterplats så att man kan luta sig mot väggen. Har med mig en extra filt, så att man inte fryser och gärna en extra kudde också, så att man kan använda den man (oftast) får på flyget till att göra det mer bekvämt. En bra ögonmask, som inte trycket mot ögonen (formgjuten) och öronproppar är också riktigt bra att ha med sig. Har precis skaffat ett par hörlurar med aktiv brusreducering som verkar mycket lovande, även om jag inte provat dem på flyget ännu. De funkar även om man inte spelar någon musik. Det blir bara tyst. Helt ofattbart! Kommer säker vara guld på nästa flygning.

Bäst är naturligtvis om man kan lyckas få en hel rad med 3 eller 4 säten för sig själv. Det kräver dock lite tur och och att man är lite på bettet när en sådan möjlighet uppenbarar sig. Men jag har lyckats med det förvånansvärd många gånger, faktiskt. Senast när jag flög till Sverige över jul på ett nästan fullt flyg. Hade valt en plats långt bak där det är större chans att det är mer ledigt och helt plötsligt reser sig kvinnan som satt ensam på en rad framför mig och gick och satte sig någon annanstans. Tack för det! Högg raden direkt och sov som en stock i sex timmar!
18 jan. 2018 08:11

Jens
Ett par insomningstabletter "sleepaid", NC hörlurar, bekväm nackkudde, ögonbindel, sista raden vid fönstret och försöka hitta en ställning där man inte störs allt för mycket när framförvarande hoppar i stolen ;-) eller så tar man egen kupe i förstaklass......
18 jan. 2018 08:18
Citerat från Jensohlsson:

Jens

Kom hem igår från Cancun och hade min plats, där man annars har sovplats för spädbarn. Nu var det dock ett par med spädbarn som tog min plats och jag bytte bara sida. Det är iaf lite bättre plats för benen där, hade försökt att uppgradera till Premier, och frågade flygvärdinnan som sa det var fullt. Men gav mig rådet att ev ta nån annan plats längre bak, men då jag vet hur platserna är i economy så tänkte jag att jag sitter hellre kvar.
Döm om min förvåning nä jag efter middag går och kollar längre bak. Där är det 5 rader där det i varje rad ligger en person och sussar så gott. Skulle lyssnat på flygvärdinna som bad mig gå och kolla platser efter "boarding is complete"..
18 jan. 2018 08:26

Jens
Bästa insomningsknepen är två för mig.
Dels har jag skaffat en nackkudde som är helt överjordiskt suverän. Sover som Skalman överallt med denna.
Har bild på kudden och länk här:

Sedan kan man köpa Melatonin receptfritt i stort sett världen över, utom i Sverige. Jag brukar passa på och köpa på mig en burk och ha några tabletter som hjälp på vägen när man vill somna fel tid på dygnet pga tidsomställning.
18 jan. 2018 08:31
Citerat från Jenseriksson:

Precis! Jag börjar alltid med att se om det finns någon bra plats ledig, vid nödutgång eller längst fram i respektive sektion på de större flygplanen. Kan jag knipa en sådan plats så gör jag det. Annars väljer jag en plats långt bak där det alltid fylls på sist. Är det mycket ledigt på flygningen så är det alltid där man hittar tomma rader. I samband med incheckningen kollar jag igen hur det ser ut, och byter plats om det finns ett område med mycket ledigt. Vill helst sitta så centralt bland de stolarna som möjligt. Har man tur sitter man då i en sådan rad, eller så har man en tom rad precis framför sig eller bakom sig, och som du säger, när de säger "boarding completed", så är det bara att vara beredd på att flytta sig. 4-5 gånger har jag lyckats med det här upplägget hittills. Inte så lätt när man är flera i sällskapet, men det är guld att lyckas få en hel rad när man flyger själv.
22 jan. 2018 20:08
Vilka berättelser, härligt att få ta del av dem!
Nu blir jag nästan sugen att göra ett blogginlägg om exempel på mardrömsresor.
Skulle det vara ok om jag saxade lite i ovanstående i så fall?
Av M4sta86
22 jan. 2018 23:02
Min värsta är Köpenhamn - Sydney.. nu var det flyget till Hong Kong som var problemet..fick inte plats i sätena.. damen framför vägrade höja sitt säte så jag låg med ena benet ut i gången.. vi flög under natten så försökte sova lite... men var 10e minut gick antingen någon in i mitt ben eller så blev jag påkörd av dryckesvagnen så det small till i benet..blev ingen sömn den natten.. Ska dock inte klaga..brorsan blev magsjuk vid boardingen av flyg från Sydney till Köpenhamn..sprang mellan sätet och toan mestadels under 25h...
23 jan. 2018 00:37
Huvudproblemet verkar ju vara undertall people (mestadels kvinnor) som fäller sätet.
23 jan. 2018 05:48
Sitter denna fruktansvärda hänsynslöshet i generna eller vad kommer den ifrån?
Undertall people, nytt ord för att beskriva mig på! Ska jag lägga på minnet! Tur att vi flyger premium idag med bättre benutrymme, jag hade nog ägnat 11 immar till att tänka på att inte fälla stolen och förstöra resan för grannen bakom annars.
23 jan. 2018 07:36
Citerat från Dalton17:
Haha,
Flyger ni SAS så lär passageraren bli sur på dig ändå... Det går knappt att titta på deras skärmar i Premium om stolen framför fälls. Jag och har läst om andra som har stött på SASplan där skärmarna är "felvända" så dom bara går att vinkla nedåt istället för uppåt som det är på alla andra plan. Jag råkade ut för det i somras men SAS kanske har fixat det nu.
24 jan. 2018 07:41
Citerat från Dalton17:
Haha,
Framme nu, reste med Norwegian. Tycker nog de slår sas i premium. Jag kunde sitta raklång med benen utan att nå fram till stolen framför, var ju tvungen att testa! Bord och skärmar finns i fack som man plockar upp i den egna stolen så inget tryckande på den som sitter framför. Stor skärm som man kan vinkla hur som helst. Maten var kanon och servicen likaså. 18 lediga platser i premium så det var lugnt och skönt. Avgick på tid också! So far , so god!
1 feb. 2018 18:35
I höstas skulle jag åka på en tjänsteresa från Göteborg till Lyon, det var en torsdag och mötet startade 10.00 på fredag.

På torsdag morgon skulle jag åka med ett plan som gick runt 07.00 från Landvetter till Amsterdam, när jag stod på Landvetter flygplats fick jag ett SMS om att flyget mellan Amsterdam och Lyon var inställt men att de skulle fixa en annat flygplan.

När jag kom till Amsterdam så bokade de in mig på ett plan till Venedig som gick runt 14.00, det fanns en lämplig anslutning i Venedig.

I Venedig dröjde det någon timme innan vi kom på flyget, sedan satt vi också i flygplanet någon timme, där efter fick vi gå av efter som det var åskväder och vi kunde inte flyga till Lyon, de sa att vi måste övernatta i Venedig!

Men innan vi kunde åka till hotellet så måste de ju fixa resan för dagen där på. När det var min tur att få min resa ordnad till Lyon, så visade det sig att snabbaste sättet att på fredag morgon ta sig från Venedig till Lyon var att flyga via Bryssel, hon sa att jag enligt tidtabell skulle vara i Lyon 9.45, det visade sig att hon såg fel och enligt tidtabellen är man i Lyon 10.15 (det tar ganska lång tid när man bokar om ett helt flygplan, jag var till sängs 22.00 och fick gå upp 05.00).

Resan från Venedig till Bryssel gick bra, men när vi satt på planet i Bryssel så visade det sig att det var tre personer som hade checkat in sitt bagage men inte fanns med på planet. Dvs man var tvungen att ta ut allt bagage ur planet för att hitta det bagaget som tillhörde de som inte var med, det tog en halvtimme.

När vi väl kom till Lyon så visade det sig att det var tullkontroll och långa köer det tog drygt 30 minuter där också, det är första gången jag har varit med om en tullkontroll i Lyon, normalt går man bara rakt igenom.

Dvs jag kom ut ur tullen ca 11.30 och det var drygt 5 timmar tills mitt flygplan till Göteborg skulle ge sig iväg.

Istället för att gå på mötet så sökte jag upp en resturang på flygplatsen åt något.

2 feb. 2018 08:32
Citerat från T_andersson:

Flyget hem gick enligt tidtabellen.
Du kan i alla fall säga att du varit i Venedig :)
3 feb. 2018 21:49
Jag har några stycken, okej här kommer topp 3 haha:

När jag hade en 12-timmars flygning med Norwegian (Bangkok - Stockholm) och missat att varken mat eller dryck ingår även om man reser långt. Jag hade blivit av med mitt betalkort på resan och då de inte accepterade kontanter kunde jag inte köpa någonting. Utöver detta hade jag kraftig migrän. Som tur var hade jag lite snacks så jag fick i mig något i alla fall.

När jag var rejääält sjuk, på den nivån att min vän fått packa min väska och släpa mig till flygplatsen och resan från Cypern till Stockholm kändes som en ren evighet så illamående som jag var. Ett par dagar senare låg jag på ett sjukhus med dropp och hade fått reda på att jag hade svininfluensan i kombo med blodbrist.

När jag var utomlands på obestämd tid då jag hade gått och förälskat mig och inte ville åka hem, men det hela fick ett mycket dramatiskt slut och jag hamnade på ett morgonflyg tillbaka till Stockholm som ett vrak; jag hade gråtit massor, var utmattad efter att inte ha sovit under hela natten, hungrig efter att inte ha ätit, påverkad av alkohol och såklart avskärmad från kontakt med mina vänner på det där planet vilket jag var i stor behov av. Denna historia har dock ett lyckligt slut för er som undrar, vi har varit tillsammans i över 3 år nu :)
4 feb. 2018 12:59
Citerat från Nisse524:
Citerat från T_andersson:

Flyget hem gick enligt tidtabellen.
Du kan i alla fall säga att du varit i Venedig :)
Så sant, jag såg Markusplatsen. Tornet vid Markusplatsen syns från flygplatsen. Vi övernattade ju inte i Venedig utan i en liten stad inte så långt från flygplatsen.
Av Hansn
4 feb. 2018 16:31 (redigerad)
Resa till USA för många år sedan. Skulle flyga från Stockholm till Frankfurt, därefter till New York och slutligen Atlanta. Flygplanet från Stockholm hade tekniska problem så vi kom iväg först 6 timmar för sent. Ni kan gissa hur det gick med de andra flygen... Resan tog pga förseningen ca 40 timmar. Fick sova i Frankfurt och kom fram en dag för sent. På varenda flygplats fick jag förklara situationen och försöka få nya biljetter. Alla gav med sig, men det var inte alls en roliga flygresa. Bagaget kom ytterligare en dag senare.

Vet ej om detta riktigt svarade på frågan.."Flygresorna" när jag väl satt i planen ivar det inga problem med.