Visa kort?

4 feb. 2009 17:36
Visningar: 2233
Är det någon som vet om man kan ta ut pengar/betala med visa kort, framför allt på Bohol o Boracay och flygplatser. Är lite sent ute om man ska ansöka om mastercard. I värsta fall får vi ta med oss Us dollar men för mkt kontanter vill man ju inte ha med sej, men finns det möjlighet att ta ut med Visa så kan man ju bunkra upp emellanåt när man är där. Tacksam för svar.

Carina
Av Mpc
4 feb. 2009 17:43
Citerat från storcken:
Är det någon som vet om man kan ta ut pengar/betala med visa kort, framför allt på Bohol o Boracay och flygplatser. Är lite sent ute om man ska ansöka om mastercard. I värsta fall får vi ta med oss Us dollar men för mkt kontanter vill man ju inte ha med sej, men finns det möjlighet att ta ut med Visa så kan man ju bunkra upp emellanåt när man är där. Tacksam för svar.

Carina
ring visa kontoret o fråga
Av Trea
5 feb. 2009 07:23
Hej!
Gå in på www.visa.se , där kan du söka upp alla automater för visakort i hela världen!
Generellt tycker jag dock att visa brukar funka minst lika bra som mastercard, om inte bättre, fast jag har inte varit på de platser du pratar om...
Av Lucilla
6 feb. 2009 15:08
Hej,

Jag har hört att ICA bankkort ska vara bra. Man slipper betala extra när man tar ut. (vanliga master/visa tar banken40 kr. för varje ut tagning)
Är det så eller? någon som har hört som jag?
Tips är alltid bra. Vi ska också resa i april så vi håller på att checka av lite.

Cilla
Av Joje_66
6 feb. 2009 15:32
Citerat från lucilla:
Hej,

Jag har hört att ICA bankkort ska vara bra. Man slipper betala extra när man tar ut. (vanliga master/visa tar banken40 kr. för varje ut tagning)
Är det så eller? någon som har hört som jag?
Tips är alltid bra. Vi ska också resa i april så vi håller på att checka av lite.

Cilla
ICA-kortet är ett av de billigare men inte billigast.

Av de kort jag jämfört är GE Moneybanks det absolut bästa och billigaste resekortet för oss.
Ingen årsavgift, inget valutapåslag samt 10 fria uttag (räcker väl till våra resor) per år (helt utan avgift). Vi har vars ett sådant kort som vi använder enbart när vi reser. Sätter in så mycket pengar som vi kommer göra av med på resan (man kan ju också föra över pengar från andra konton efterhand om man har tillgång till internetbank på resan) och riskerar då inte heller att få ett bankkonto eller en kredit tömd.
Av Mpc
6 feb. 2009 15:56
Citerat från joje_66:
Citerat från lucilla:
Hej,

Jag har hört att ICA bankkort ska vara bra. Man slipper betala extra när man tar ut. (vanliga master/visa tar banken40 kr. för varje ut tagning)
Är det så eller? någon som har hört som jag?
Tips är alltid bra. Vi ska också resa i april så vi håller på att checka av lite.

Cilla
ICA-kortet är ett av de billigare men inte billigast.

Av de kort jag jämfört är GE Moneybanks det absolut bästa och billigaste resekortet för oss.
Ingen årsavgift, inget valutapåslag samt 10 fria uttag (räcker väl till våra resor) per år (helt utan avgift). Vi har vars ett sådant kort som vi använder enbart när vi reser. Sätter in så mycket pengar som vi kommer göra av med på resan (man kan ju också föra över pengar från andra konton efterhand om man har tillgång till internetbank på resan) och riskerar då inte heller att få ett bankkonto eller en kredit tömd.
ja det gäller o va smart
8 mars 2009 14:29
Icakortet med mastercard är oslagbart. På Bohol (Tagbilaran) finns gått om ATM maskiner.
Även sen förra året hos oss på Alona beach. USD & Euro funkar ju alltid. Va inte rädd för att ta med cash.

Micke
14 maj 2009 19:41
Hejsan!

På Boracay finns flera ATMs, en av dem finns uppe i köpcentret så det är inga problem. VISA funkar utmärkt både på Boracay och i Manila! Ha med lite cash, det är bra att ha, dessutom räcker pengarna långt på Filippinerna så det räcker säkert med tusen spänn i pesos:-)

/Matilda
Av Loranga
15 maj 2009 15:59
ICA Mastercard är jättebra. Jag och sambon har varsitt kort kopplat till samma konto. Dessutom får man bonus på allt man köper med kortet så i slutändan så tjänar vi på kortet. Obegränsat antal uttag, vilket är kanon då 10 uttag inte räcker för oss per år.
Av Micke75
31 juli 2009 21:13
Citerat från joje_66:
Citerat från lucilla:
Hej,

Jag har hört att ICA bankkort ska vara bra. Man slipper betala extra när man tar ut. (vanliga master/visa tar banken40 kr. för varje ut tagning)
Är det så eller? någon som har hört som jag?
Tips är alltid bra. Vi ska också resa i april så vi håller på att checka av lite.

Cilla
ICA-kortet är ett av de billigare men inte billigast.

Av de kort jag jämfört är GE Moneybanks det absolut bästa och billigaste resekortet för oss.
Ingen årsavgift, inget valutapåslag samt 10 fria uttag (räcker väl till våra resor) per år (helt utan avgift). Vi har vars ett sådant kort som vi använder enbart när vi reser. Sätter in så mycket pengar som vi kommer göra av med på resan (man kan ju också föra över pengar från andra konton efterhand om man har tillgång till internetbank på resan) och riskerar då inte heller att få ett bankkonto eller en kredit tömd.
Tjena!

Tyckte det lät som ett riktigt bra kort, var inne på deras hemsida och kollade lite....
Hittade info om deras kredit och betalkort mastercard, är det detta du menar?
Isådana fall så betalar man ränta på pengar man tar ut, eller har du något annat kort?

Fakta om MasterCard ( apr -09):
Årsavgift: 0 kr
Aviavgift: 0 kr
Uppläggningsavgift: 0 kronor
Valutaväxlingspåslag: 0% (utomlands)
Upp till 60 dagar utan ränta vid kortköp
Ränta f n 14,95%
Effektiv ränta f n 15,4%
Köpgräns: 10000 - 100000 kr


När du tar ut pengar från en bankautomat är avgiften 0 kr men du betalar ränta från dag 1.

Mvh

Micke
3 aug. 2009 13:58
Ränta betalar du ju bara på lånade (kredit) pengar alltså inte på de pengar du satt in i förhand
3 aug. 2009 14:02
Finns två former av ICA mastercard!
Av Joje_66
3 aug. 2009 14:11
Citerat från micke75:
Citerat från joje_66:
Citerat från lucilla:
Hej,

Jag har hört att ICA bankkort ska vara bra. Man slipper betala extra när man tar ut. (vanliga master/visa tar banken40 kr. för varje ut tagning)
Är det så eller? någon som har hört som jag?
Tips är alltid bra. Vi ska också resa i april så vi håller på att checka av lite.

Cilla
ICA-kortet är ett av de billigare men inte billigast.

Av de kort jag jämfört är GE Moneybanks det absolut bästa och billigaste resekortet för oss.
Ingen årsavgift, inget valutapåslag samt 10 fria uttag (räcker väl till våra resor) per år (helt utan avgift). Vi har vars ett sådant kort som vi använder enbart när vi reser. Sätter in så mycket pengar som vi kommer göra av med på resan (man kan ju också föra över pengar från andra konton efterhand om man har tillgång till internetbank på resan) och riskerar då inte heller att få ett bankkonto eller en kredit tömd.
Tjena!

Tyckte det lät som ett riktigt bra kort, var inne på deras hemsida och kollade lite....
Hittade info om deras kredit och betalkort mastercard, är det detta du menar?
Isådana fall så betalar man ränta på pengar man tar ut, eller har du något annat kort?

Fakta om MasterCard ( apr -09):
Årsavgift: 0 kr
Aviavgift: 0 kr
Uppläggningsavgift: 0 kronor
Valutaväxlingspåslag: 0% (utomlands)
Upp till 60 dagar utan ränta vid kortköp
Ränta f n 14,95%
Effektiv ränta f n 15,4%
Köpgräns: 10000 - 100000 kr


När du tar ut pengar från en bankautomat är avgiften 0 kr men du betalar ränta från dag 1.

Mvh

Micke
Hej, Vi har GE Moneybanks Mastercard utan kredit, (vill inte ha kredit så riskerar man inte förlora mer än det man har satt in på kortet inför resan om olyckan skulle vara framme).
Vi betalar ingen årsavgift. inget valutapåslag, och ingen uttagsavgift på de 13 (vi har vars ett kort altså totalt 26 fria uttag) första uttagen i automat/år (vid köp i butik är det aldrig avgift) (avgifter kan tas av lokala företag/banker men det gäller alla kort) dessutom ger de en av de bästa räntorna på insatta pengar.

Jag har jämfört många kort och har flera själv, detta kort är det absolut bästa och billigaste att ha (poäng hos Coop/ICA m.fl får man ju värdera själv men för vår del uppväger de inte på långa vägar års och andra avgifter).