Vilket flygbolag är bäst till Thailand?

29 aug. 2012 21:43
Visningar: 5996
Vill ha tv-skärm och max ett byte.
Stockholm-Bangkok, enkel resa.
Vem ska vi boka med?
29 aug. 2012 23:21
Thai flyger ju direkt till Bkk från Stockholm !
30 aug. 2012 09:51
Thai Airwayrs är för mig det enda alternativet. Direktflyg (måste kolla anslutningen ibland mellanlandar dom), snabbast, bra flygtider (man sover hela hemresan = perfekt om man ska jobba närmaste dagarna). De serverar bra mat och har en känsla för service.
30 aug. 2012 10:03
Nina- ok! Har de tv-skärm också? Tack för svar :)
Av Tubbe
30 aug. 2012 11:49
Ang Thai så börjar planen bli lite slitna, men många väljer att åka med Thai pga gamla meriter.

Detta gäller iof från Kastrup.

/ R
30 aug. 2012 11:58
Endast de säten som har dåligt sikt till stora duken har egna monitorer.

Men jag håller med. Planen börjar bli slitna men för mig servicen viktigare än sprojlans plan.
30 aug. 2012 12:02
då vet jag inte vad för plan du åkt i, alla stolar har ju tvskärm i ekonomiklass på Thai från Stockholm!
30 aug. 2012 12:09
När jag ser bilden så har du ju rätt. Hade helt för mig att filmerna visades på en duk. Ibland har man helt enkelt fel. Ändå har jag flygit Thai så många gånger.....
Av Pelle77
30 aug. 2012 17:25
Thai fräshar upp sina 747 och det kommer bli egna tv-monitorer i sätet o fräshare plan. Beräknas vara klart till hösten.
Av Jahlvik
31 aug. 2012 17:50
Tveklöst Qatar Airways. Har flugit både Thai, Novair, Finnair, China till Thailand men inget, absolut inget, slår Qatar Airways flygplan, mat eller service.
31 aug. 2012 18:44
Har också hört att Qatar ska vara bra men har aldrig flygit med dom själv.
31 aug. 2012 19:45
Qatar rejält billigare än Thai (iaf i nov) men tar å andra sidan ca 5 timmar längre pga stoppet i Doha
31 aug. 2012 20:54
Då beror det på hur länge man ska vara borta. En månad eller mer så spelar 5 timmar ingen större roll. Men när man bara har två veckors semester som vi har i november då vill man dit så fort som möjligt, så liten jetlag som möjligt = make the most of the vaccation! :)
Av Hille2
1 sep. 2012 08:38
Flög med Thai Stockholm-Bangkok och tillbaks för senast 2 veckor sedan och de hade fortfarande inga skärmar i ekonomiklass. Skulle ändå välja Thai eller Finnair framför Qatar, vars skärmar har fungerat dåligt eller inte alls de gånger jag åkt med dem samt att deras säten visserligen är nya men väldigt trånga (åt alla håll) sedan de bytte plan på sträckan. Maten är inget vidare heller, pirog till frukost var ingen höjdare, speciellt inte som den serverades för andra gången på resan...Dessutom går det snabbare med både Thai och Finnair om man väljer den närmaste avgången vid bytet så blir väntetiden i Helsingfors max 40 minuter.
Av Haans1
1 sep. 2012 12:02
Sätter aldrig mer min fot på ett Thai flyg från Stockholm mer så länge dom flyger med dom maskinerna dom har nu.
Sunkigare och mer slitna grejer får man leta länge efter och nej det finns ingen egen tv skärm.
Däremot kan jag rekommendera Swiss,fräscha flyg,egen tv skärm med bra filmer och bra personal. Endast 45min i Zurich sen är man på väg till Bangkok.
3 sep. 2012 07:23
Tack alla för bra svar och tips!
Bokade med thai nu, direktflyg. Tar med en egen surfplatta eller något med film så har vi underhållning. Kändes skönt med kort flygtid.
Var länge sugen på Qatar, men just våra datum hade de flygtider på 21-35 timmar... så då uteslöt vi dem! Kanske passar bättre en annan gång att välja Qatar.
Tack ännu en gång!