Vart bo i Barcelona? ( Med barn)

11 juni 2007 10:48
Visningar: 9152
Ska åka med min yngsta son och sambo till Barcelona på en minisemester. ( 1 vecka) Undrar om det finns någon som har erfarenhet kring just Barcelona och var man ska bo om man vill ha nära till både kulturliv / shopping och bad. Är inte ute efter att ligga på en solstol hela dagarna och kommer inte att åka charter! Sonen är bara 8 månader så han är inte självgående än med andra ord är det fortfarande vi som styr vad vi ska göra ;-)

Tips på bra hotell? Inom alla prisklasser uppskattas!
Av Ali
12 juni 2007 16:37
hej
Ett av mina favorithotell heter Quatro Nationes, www.h4n.com. Det ligger på La Rambla, Barcelonas huvud aveny, väldigt nära hamnen. Här har du nära till shopping, kultur, men även playan om du så vill, med andra ord gåavstånd till det mesta eftersom du bor "mitt i".

Barcelona är nästan alltid fullbokat, men här brukar det vara enkelt att få plats, personalen är superbra, omtänksamma,hjälpsamma och pratar engelska. Rummen är enkla, rena, AC. Priset ligger på ca 85 -100 Euro / dubbelrum. (alltså för 2) Priserna är inte de billigaste i BCN, här ligger vandrarhemmens priser på nästan detsamma. Så detta är ett mycket bra allternativ. Ska du boka här, be att få balkong ut mot Ramblan, då har ni mycket att kolla på!

Lycka till
Anne-Li
10 maj 2009 23:01
Någon som har några tips på långtidsboende till hösten i Barcelona?

All hjälp uppskattas!!

//Martina
1 juni 2009 08:28
Hej Martina,

Jag har precis startat en ny tjänst på min Barcelona sida där man gratis kan annonsera om långtidsboende i Barcelona.
Du kan lägga till en gratis annons här om du:

... har en lägenhet i Barcelona du vill hyra ut
... vill hyra en semesterlägenhet i Barcelona
... vill hyra en lägenhet för långsiktigt boende i Barcelona
... söker vänner att dela lägenhet med i Barcelona

Se min profil för address.

Mvh

Magnus