Var äta frukost i Orlando nära Seaworld

Av Ales
9 maj 2011 22:31
Visningar: 1704
Hej,
Åker till Florida om några veckor och har precis bokat om till en härlig Marriott hotel som ligger intill Seaworld, lite utanför själva I-Drive...Tyvärr ingår inte frukosten i priset:(
Och enligt Tripadviser ligger det inte många restaurang intill...

Så till frågan;
Är detta ett problem?
Var kan man äta frukost billigt (och nära med tanke på mina tjejer, 4,7)
Tyck gärna till om min hotell...

Renaissance Orlando at SeaWorld®

// Leila
Av Daytona
10 maj 2011 08:38
Om du vill söka mer så kolla på mapquest.com. Skriv in hotellets adress och sedan på restaurang ikonen så kommer det upp en massa restauranger med karta/vägbeskrivning

Annars så är Dennys ett bra val. Smaskigt! Dom brukar dessutom ha olika tema muggar/flaskor i plast för barnen som man får ta med sig hem.
10 maj 2011 10:29
Hej!
Frukost i Orlando är min specialitet ;)

Precis som tidigare skriver så ligger det ett par Denny's men även ett IHOP (International House of Pancakes). Men har ni bil så finns alla möjligheter till god och billig frukost!

Min frukost på Denny's:
http://www.reseguiden.se/forum/bilder/326497
.

Alldeles utanför ert hotellområde går en superbillig (men långsam eftersom den har så många stopp) buss som säkert dina små tjejer skulle älska att åka :)
(Ert stopp är 32 och G13)

http://www.iridetrolley.com/

Här har du karta över körväg och stopp - i listan kan du se restauranger. Jag listar nedan de jag vet har frukost.
http://www.iridetrolley.com/pdf/marker-map.pdf

Bussen gör att du lätt kan ta dig till ett par ställen som inte ligger på gångavstånd. Det är ju som floridasidan skriver inte direkt trottoarer och promenadvänligt där omkring.

Följande ställen vet jag har billig frukost. Kolla upp dem på busskartan så breddar du området för möjlig frukost:

Denny's
Perkin's
IHOP
MCDonald's
Cracker Barrell
Golden Coral (buffé)
Ponderosa (Buffé)

Fler frukostbilder från mig:
http://www.reseguiden.se/forum/bilder/328112
http://www.reseguiden.se/forum/bilder/326521
.

Mitt heta tips är att du på Google maps söker upp ert hotell och går in på street view. Då ser du busshållplatsen och kan följa vägen upp och ner för att se hur där ser ut. Helt perfekt sätt att reka innan avfärd! Det gör jag jämt!! :)

Gud vad avundsjuk jag blev nu när jag knallade runt utanför ert hotell. Jag blev riktigt sugen att åka dit igen!

Till sist kolla gärna mina resealbum :)
http://www.reseguiden.se/minsida/nisse2ears/bilder?forum_trip_id=4140
http://www.reseguiden.se/minsida/nisse2ears/bilder?forum_trip_id=4195
Av Ales
10 maj 2011 20:53
Så glad jag blev när jag såg att ni hade svarat:) Jag har följt era diskussioner här på reseguiden...
Känns bra att få höra så "viktiga" saker av experter:))

Vi har bil i Orlando men i och med att det är vår första resa dit vill man lämna så lite som möjligt åt slumpen...
Frukost på Danny´s såg otrolig ut och jag tror att det blir vår morgonställe att hänga på eftersom ni alla tre rekommenderar det!

Något annat som jag blev fundersam på efter att ha tittat på bilderna är om I- Drive är ett promenadsställe eller bara en vanlig trafikerad väg??
Var promenerar man på kvällarna??
Så tacksam för era svar!

Floridasidan: är ständigt inne på din sida för att få mer "kött på benen" innan vi åker:)))
Av Ales
10 maj 2011 20:54
Så glad jag blev när jag såg att ni hade svarat:) Jag har följt era diskussioner här på reseguiden...
Känns bra att få höra så "viktiga" saker av experter:))

Vi har bil i Orlando men i och med att det är vår första resa dit vill man lämna så lite som möjligt åt slumpen...
Frukost på Danny´s såg otrolig ut och jag tror att det blir vår morgonställe att hänga på eftersom ni alla tre rekommenderar det!

Nisse jag har redan kollat på era fina bilder:))
Daytona:) Tack för länken
Något annat som jag blev fundersam på efter att ha tittat på bilderna är om I- Drive är ett promenadsställe eller bara en vanlig trafikerad väg??
Var promenerar man på kvällarna??
Så tacksam för era svar!

Floridasidan: är ständigt inne på din sida för att få mer "kött på benen" innan vi åker:)))
Av Jatsee
10 maj 2011 20:59
Hej
Jag har bott på I-drive (Rosen Center), några minuters gångväg från Pointe Orlando. Det fanns trottoarer längs vägen, dvs förbi Conventioncenteret. Det finns fler restauranger och lite shopping längs vägen. Vi kommer att bo norr om Pointe Orlando, precis brevid Wonderworks. Valde att bo där för att slippa ta bilen när vi ska käka.
Av Ales
10 maj 2011 21:38
Kollade precis var det låg...Lite mer norrut..Men vad är Pointe Orlando??

Och vilket hotell bor ni på?
Ni åker väl också rätt snart:) Ni åker nån dag innan oss...

Trevlig resa!!
10 maj 2011 22:26
International Dr. (liksom många andra gator) är en lång väg, det ligger mycket hotell och annat på gatan, det kan vara stora anläggningar och det blir därför oftast stora avstånd till restauranger & affärer mm. om man vill promenera. Det är relativt (mycket) enkelt att köra där även om det kan vara mycket bilar i rusningstrafik, allt är ordnat för bilism, var inte rädda för att ta bilen vart Ni än ska. Benen får Ni använda tillräckligt om Ni ska gå i temaparkerna ;-)
Av Ales
10 maj 2011 22:59
Tack Floridasidan!

Ja barnen får nog alldeles för mycket spring i benen:))))
11 maj 2011 14:20
Ales -
om ni har bil så lägger jag INTE min röst på Denny's. Visst är det helt OK, men då finns många andra alternativ som jag hellre tycker ni skall åka till då!
Perkin's och Cracker Barrell!!
Men ni kanske skall äta frulle mer än en morgon :)

Om du gör som jag förelog och kollar street view på Google maps så ser du EXAKT HUR DET SER UT på gatorna däromkring! Var inte så motsträvig! ;)
Av Daytona
11 maj 2011 15:09
Nu du Nisse2ears får du sluta lägga upp länkar till dina matbilder. Jag blir hungrig och det är 18 veckor kvar tills vi åker ;o))

Jag slår oxå ett slag för google maps. Fantastiskt "redskap".
11 maj 2011 15:11
Håller med Nisse2ears, Dennys är inte min favorit heller, har blivit ganska besviken där flera gånger, Ponderosa har vi besökt många gånger och det är prisvärt men det finns massor av ställen, prova olika om Ni inte hittar ett kanonställe som Ni vill bli stammisar på. Man kan med fördel stanna på något ställe på vägen om man ska till någon park eller någon annanstans. Man kan ju ha med tandbortarna i bilen om man vill få bort fuity loopsen och pannkakorna (jo, det finns annat också, doughnuts och muffins är ju t.ex. amerikansk faforitfrukost) ur tänderna inför dagens äventyr :-)
11 maj 2011 18:41
Hej!

Vi var i Usa för några år sedan och hotellfrukosten var svindyr så vi kilade över vägen och in på Seven eleven. Där fanns allt för en frukost och vi tog med oss frukosten och satt på stranden och åt.
Visst är det ett enklare alternativ och kanske inte det optimala men det fungerar och mysigt var det också.

Ha en skön resa!//Ellismellis
11 maj 2011 18:54
Citerat från ellismellis:
Hej!

Vi var i Usa för några år sedan och hotellfrukosten var svindyr så vi kilade över vägen och in på Seven eleven. Där fanns allt för en frukost och vi tog med oss frukosten och satt på stranden och åt.
Visst är det ett enklare alternativ och kanske inte det optimala men det fungerar och mysigt var det också.

Ha en skön resa!//Ellismellis
Lite långt till stranden i Orlando kanske :-)

Men skämt åsido, man kan ju mycket väl handla i vanliga mataffärer, riktigt kula att botanisera bland varorna, också sparar man lite pengar även om det är mycket billigt att äta ute i Orlando.
Av Ales
11 maj 2011 22:31
Har faktiskt aldrig varit inne på googlemaps mer än till att kolla läget.. Har nu upptäckt en helt ny värld med street view;)))) hittat alla restauranger som ni pratat om, sett infarten till aquatca och seaworld och hur själva i-drive ser ut:)))) känns nästan som att vi varit där nästan:))) frukost och maten överhuvudtaget känns inte lika ångestfyllt längre när jag ( på ett ungefär) vet vad som finns... Och även om man är rätt sugen på restaurangmat nu kan det vara rätt tröttsamt om man gör det dagligen... Så vi kommer förmodligen att handla mat som vi äter på rummet/ ute...

Kollade även upp outlets och det finns flera i Orlando! Vilken rekommenderar ni, söder eller norr om seaworld???

Tack snälla för era fina tips då all den här diskussionen gör attvi känner oss tryggare inför vår resa;))). ( speciellt om tandborsten;))))
11 maj 2011 23:44
Citerat från ales:
Har faktiskt aldrig varit inne på googlemaps mer än till att kolla läget.. Har nu upptäckt en helt ny värld med street view;)))) hittat alla restauranger som ni pratat om, sett infarten till aquatca och seaworld och hur själva i-drive ser ut:)))) känns nästan som att vi varit där nästan:))) frukost och maten överhuvudtaget känns inte lika ångestfyllt längre när jag ( på ett ungefär) vet vad som finns... Och även om man är rätt sugen på restaurangmat nu kan det vara rätt tröttsamt om man gör det dagligen... Så vi kommer förmodligen att handla mat som vi äter på rummet/ ute...

Kollade även upp outlets och det finns flera i Orlando! Vilken rekommenderar ni, söder eller norr om seaworld???

Tack snälla för era fina tips då all den här diskussionen gör attvi känner oss tryggare inför vår resa;))). ( speciellt om tandborsten;))))
Ja Google Maps är kanon, när man vandrat runt där så hittar man nästan direkt och känner igen sig när man kommer dit på riktigt. Satelitvyn är ju också användbar när man vill se hur det ser ut.

Tror det bästa tipset på mall kan vara Premium Outlets som ligger i norra änden av International Dr. http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=96 ganska många affärer, kolla på de respektive hemsidorna vilka malls som har just de butiker ni vill besöka.
Vi har inte varit på så många i Orlando utan har mest gått lite i mindre butiker och outlets på kvällarna, går att fynda en hel del där med men det är ganska likartat utbud i många av de affärerna, på dagarna har vi haft fullt upp med annat än shopping, vilket vi istället förlagt till Miami eller Ft. Lauderdale i första hand.
15 maj 2011 07:38
Jag brukar köpa frukost i mataffären när jag är ute och reser. Man brukar ju ha kylskåp på rummet.
Av Lindak
26 juni 2011 15:49
Hej!

Ni skriver billig frukost. Vad räknas som billig?! Usch, ett år innan vi är påväg längtar verkligen efter att ha läst här inne.
26 juni 2011 16:04
Till alla bufféfrukostställen (Golden Corral, Ponderosa etc) kan man hitta kuponghäften överallt för buffefrulle för mellan 4 och 6 dollar i bästa fall. På Golden Corrall kostar annars buffefrulle 7-8 dollar.

På ställen där du beställer vid bordet finns alltid paket som inkl t ex ägg, bacon/korv, pannkaka för kanske 6 dollar (eller mer så klart) sen kan du beställa till hur mkt du vill. Kaffe ingår oftast och juice tillkommer (kanske 3 dollar). Våra frukostar gick loss på allt mellan 20 och 30 dollar för två personer på de "dyrare" ställena. Och då åt vi alltid så vi stod oss till 16-tiden. D v s vi åt aldrig lunch men kanske nåt lätt eller fika på em för att stå oss till middag på kvällen.
10 aug. 2011 10:41
Citerat från daytona:
Nu du Nisse2ears får du sluta lägga upp länkar till dina matbilder. Jag blir hungrig och det är 18 veckor kvar tills vi åker ;o))

Jag slår oxå ett slag för google maps. Fantastiskt "redskap".
Daytona - lova att testa Cracker Barrel nu när ni åker till Florran :)

Cracker Barrel
2325 W. International Speedway Blvd
Daytona Beach

Jag lovar dig - ni blir inte besvikna. Ta gärna youghurtfrullen :P
10 aug. 2011 10:41
Citerat från ales:
Hej,
Åker till Florida om några veckor och har precis bokat om till en härlig Marriott hotel som ligger intill Seaworld, lite utanför själva I-Drive...Tyvärr ingår inte frukosten i priset:(
Och enligt Tripadviser ligger det inte många restaurang intill...

Så till frågan;
Är detta ett problem?
Var kan man äta frukost billigt (och nära med tanke på mina tjejer, 4,7)
Tyck gärna till om min hotell...

Renaissance Orlando at SeaWorld®

// Leila
Nyfiken - var åt ni frukost??
Av Daytona
10 aug. 2011 11:20
Nisse, tack för tipset. Vet precis var stället ligger, har ätit lunch buffe där en gång i tiden. ;o) Tyvärr ligger det lite långt från där vi bor, vi bor ju beachside och det här är mainland, Men absolut, får jag med mig övriga familje medlemmar så ska vi testa. Annars så gillar jag ju Denny's. Gud vilka omeletter, super för en "vegetarian" som jag. Och deras hashbrown is to die for ..haha...

4 1/2 vecka kvar nu.....
Av Ales
11 aug. 2011 20:00
Nisse2ears vi år varhelst vi kunde:)
Men frukost åt vi för det mesta på hotellet, buffen var perfekt!
När vi var i Miami försökte vi går runt och testa olika restauranger...American pancakes rule:)