Vädret nov/dec

9 okt. 2011 14:05
Visningar: 5069
undrar om någon varit nere i slutet av nov början av dec.ska bo i phuket.är det mycket regn under den period? har hört så olika.sist reste vi i slutet av jan.
Av Sanook
9 okt. 2011 15:05
Ni kan nog inte räkna med lika bra väder som i januari.

Tmd - thailand motsvarighet till smhi har följande novemberprognos för södra västkusten:
Max Temperature 30 - 32 °C
Min Temperature 22 - 24 °C
wind speed 15 - 35 km/hr
Relative Humidity 75-85 %
Amount of rainfall 190-240 mm
rainy day 15-19 day
http://www.tmd.go.th/en/region.php?RegionID=6

Just nu den värsta regnperioden på årtionden i centrala och norra Thailand, med stora översvämmningar i många provinser - mycket förstörelse och över 250 personer omkommna till följd av detta.
Förvånad över att det inte får mer uppmärksamhet i Sverige med tanke på hur stor svensk turistdestination Thailand är..
13 okt. 2011 09:58
Hej!
Jag skulle också vilja veta vädret just nu i Thailand. Några på plats som kan berätta?
Travaren
Av Bengtar
13 okt. 2011 10:31
Alla ni som ska åka till Thailand den närmaste tiden! Läs nätupplagan av Bangkok Post för att bilda er en uppfattning om vattenläget i HELA Thailand. Man varnar för flash floods även i söder med stor risk för jordskred.
13 okt. 2011 22:33
konstigt att man inte hört någonting om detta på nyheterna här hemma,eller har jag missat något helt:)?? finns det fler sidor man kan gå in och se vädret närmsta tiden??
Av Nelli
29 okt. 2011 13:58
Vi ska åka i december, fast vi ska vara på koh lipe och i ao nang... Just nu är det också mulet och regn där... Man blir ju lagom orolig... Känns som vädret blir mer och mer ostabilt i Thailand. Jag var dock i phuket för 3 år sedan o december och ahde skit bra väder.. men det kan ju verkligen ändra sig =/
Av Marilcj
29 okt. 2011 16:23
Att åka i nov-dec eller i januari är i stort sett ingen skillnad!
Förra säsongen hade de lite mer regn än andra säsonger i Phuket men de senaste 2-3 v nu har det varit som normalt m lite enstaka skurar!
I dagsläget har man dragit tillbaka jordskredsvarningarn i den regionen oxå!

Och du hade inte missat nått i de läget ang översvämningarna för man nämde det bara någon enstaka gång som hastigast i svensk media, nu däremot när det dragit in i Bangkok så börjar man prata om det men det är väl för UD i nuläget avråder till att resa in i Bangkok!
Pratat med folk i BKKs sk innestad senast idag och där e fortf torrt men man vet inte vad som händer de närmaste dagarna!

Vill man va garanterad på att få lite regn när man är i Thailand så bör man åka till Hua Hin/Cha Am med omnejd, den regionen i Thailand som har minst regn, 7 år har vi åkt dit o varit nere 3 v- 1 mån i stöten och har varit med om 5 regn varav 4 bara var skurar på 30 min-1 tim, den 5e var mer som ett duggregn på några timmar!