Vad skall jag packa och inte när jag åker till Khao Lak

Av Minne00
27 jan. 2013 14:08
Visningar: 1184
Hej!

om drygt en månad återvänder min man och jag till Khao Lak.
Insåg sist att jag packat en del saker jag absolut inte behövde släpa på och att jag hade missat några saker!

Några tips på vad jag absolut inte får glömmaoch vad jag absolut inte alls behöver släpa med mig?

Tack på förhand ... Minnet är kort!

// Minne00
Av Sus70
27 jan. 2013 19:42
Vi åker om två månader och efter att ha blivit sönderbiten av myggor i Phuket förra året ska jag ta med allergimediciner! (antihistamin)!

En vatten/sandtät påse till iphonen ska med. Sarongerna och bikini. Inget smink! Det svettas jag bort i alla fall =)

Trevlig resa!
Av Hille2
27 jan. 2013 20:57
Varning för myggen! Många blir smittade av Denguefeber, satsa inte på att bli sönderbiten för att sedan bota med allergimedicin. Använd myggmedel istället (men det behöver du inte ta med dig)
Av Sus70
27 jan. 2013 21:03
Jag var insmord från topp till tå men fick hemska allergiska reaktioner av betten. Var tvungen att söka läkare till slut. Så jo, allergimediciner ska med =)
Av Hille2
27 jan. 2013 21:53
Citerat från sus70:
Jag var insmord från topp till tå men fick hemska allergiska reaktioner av betten. Var tvungen att söka läkare till slut. Så jo, allergimediciner ska med =)
Självklart är det bra med allergimedicin när skadan redan är skedd så det är väl inget fel att ta med. Men det viktigaste är ändå att skydda sig ordentligt. Täckande kläder på kvällarna och tänk på att denguemyggan är aktiv dygnet runt och gärna håller till på golvet i öppna restauranger och liknande. Det finns bra myggspray i Thailand men man kan behöva spraya sig ofta, särskilt om man svettas i värmen.
Av Hille2
29 jan. 2013 21:17
Denguemyggan är randig. Bra att veta ;)