Vad har hänt med flygmaten på Thai ?

Av Bengtar
11 nov. 2009 09:21
Visningar: 374
Jag har rest rätt många gånger med Thai.
Vid de senaste tillfällena har maten mer eller mindre varit en katastrof.
Vid resa mellan Singapore och Bangkok i söndags kom kryddstark mat in, och en kvart senare något att dricka. Omvänd ordning alltså.
Maten var helt ointressant så de flesta lämnade varmrätten och åt bara tjafset.
Passet Bangkok - Arlanda serverades drickat och maten i rätt ordning, men kycklingen var lika katastrofal där som under det tidigare passet.
Dålig Thaimat är definitivt inget man vill minnas. Då är det bättre med internationell mat. T.ex kallskuret.
Vid ditresan snudd på lika dåligt, dock tillagat i Stockholm.
Flera nära bekanta i Singapore som affärsreser har gjort samma iaktagelse och reser helst inte med Thai, utan med andra bolag.
Reser man med flyg varje vecka finns det verkligen skäl att ställa krav.
Jag tycker att det förtar nöjet en del på en flygresa om maten kan betecknas som undermålig.
Fortsätter detta kommer jag att försöka välja andra flygbolag.
Jag reser minst två gånger om året till Singapore och tycker mycket om god mat.
Öppnar gärna matlådan med viss förväntan, men fortsätter det att serveras skruttmat på Thai blir det andra som får tjäna pengar på mina resor.
Av Begesk
11 nov. 2009 10:13 (redigerad)
Instämmer, maten är viktig och en trevligt förströelse under resan. Jag har dock ännu inte stött på att den varit undermålig, men det är väl tufft att få ekonomin att gå runt. Vi skall givetvis inte acceptera att flygbolagen sparar den vägen så håll utsikt och meddela!!
Av Energi
11 nov. 2009 15:44
Finns det flygbolag som har bra mat?
Av Begesk
11 nov. 2009 16:03
Ha,ha,ha. Definitionen på bra och undermålig eller katastrof?
Av Begesk
11 nov. 2009 16:47
Till Zentra: Informativt. Maten var till och med betygsatt. Kollade Finnairs, som över lag hade bra betyg, inte undermålig eller katastrof. :=) På en skala från 1-10 så låg betyget på övre hälften.
Av Peter62
11 nov. 2009 20:03
Hej där.

När jag åkte med Thai ner till Denpasar,så måste jag säga att maten var bra ..har inget att klaga på.. även om jag åkte i ekonomiklassen..
Av Sugus
11 nov. 2009 22:21
Har inte flygit med Thai på 8 månader men senast var det riktigt bra, tråkigt om det blivit sämre.