USA till hösten 2013

Av Eliapp
17 juni 2013 01:49
Visningar: 219
Någon som känner att det är dags för att göra något nytt?

Planerar på att åka till USA till hösten. Road trip / studera / eller vad som - för en längre tid.. några månader till att börja med. Skulle dock vara trevligare med en kompis, mina egna här hemma har inte pengar eller ska börja plugga i Sverige eller vågar inte ge upp vad de har här hemma helt enkelt.

Ni som är lite resvana eller har någon slags längtan/ ambition för USA, hör av er för idéer, jag är öppen för förslag!
18 juni 2013 21:42
Slutet av Augusti, roadtrip från Kalifornien->Nevada->Utah etc. Beroende på hur mycket pengar som går åt och vad man tycker är kul. Är helt inställd på att dra iväg själv då det inte är det lättaste att hitta någon intresserad här.
27 juni 2013 21:03
Hej! Är också inne på samma tankar som dig, behöver komma iväg och varför inte göra drömmen i USA? Jag vill också vara borta under en längre tid, men känns som om att det kommer gå åt alldeles för mycket pengar om man bara ska roadtripa i ett par månader. Har du kollat upp några skolor där borta än?
Av Eliapp
27 juni 2013 23:00
Kul! Jag har inte gjort så mycket research alls faktiskt.. Skulle vilja vara borta över de mörka månaderna här i sverige och man behöver som sagt eventuellt göra något mer än bara resa runt och bara semestra.. USA vet jag är svårt att få visrum etc till.. och behöver kolla upp mer vad som krävs för att få stanna. Skulle vilja åka Californakusten och sedan åka över mot Grand Canyon, upp till Utah, och vidare ända mot New York. hur länge hade ni tänkt er? och vilka platser vill ni besöka?
30 juni 2013 20:11
Planerar att åka ner i slutet av Augusti, vet inte riktigt hur länge jag stannar. Kommer köpa biljett hem när jag är där nere så kan egentligen bli när som helst. Men siktar minst på några veckor, tror dock inte det blir mycket mer än 1 månad.
Av Sollen
1 juli 2013 23:18
hej!
Låter precis som något jag vill göra, hur går det med planerna? Jag är intresserad ! :)
2 juli 2013 22:56
Ja men lite samma här, vill gärna förbi new york.. Och vill gärna åka vid västkusten.
Har också kollat lite på det här med visum, är så sjukt komplicerat (verkar det som... haha) om man vill stanna under en längre tid och speciellt om man vill jobba. Känns skit trist, men jag skulle kunna resa runt tre månader, dumsnåla lite men fortfarande uppleva USA på ett riktigt coolt sätt. Så länge man är borta de mörkaste månaderna :)
Av Sollen
6 juli 2013 17:49
Skulle vara jättekul att köra en roadtrip om någon är på! Se allt som usa har att erbjuda tex grand canyon, mount rushmore, golden gate, L.A, route 66, kanske någon nöjespark? :)