USA i en vecka

28 dec. 2008 15:49
Visningar: 1018
Hej!
Vi är ett par som ska till USA i november. Min sambo vill till Hawaii, och visst det vill jag med men jag vill uppleva den amerikanska kulturen, så vi har gjort upp en deal. Vi ska vara en vecka på Hawaii och en vecka i USA! Men nu är frågan vart i USA? Vi har varit i Kalifonien innan och har gjort roadtripen från LA, San Diego, Las Vegas o San Francisco.

JDen här gången vill jag in i landet och se mig omkring, är det någon som har tips på ställen som kan upplevas under en vecka? Vi kan tänka oss att åka greyhoundbus, jag vill se vidderna och amerikas kultur!!!

tack på förhand!
Lina
Av Sparky
29 dec. 2008 23:19
Tjena!

Bra val med Hawaii... Hoppas att ni ska till Maui och inte till Oahu (för exploaterat)... Vi var på Maui en vecka i sommras och jag tror nog aldrig någon resa kommer att överträffa det!

Tror nog tyvärr att hela er vecka på "Da Mainland" bara skulle bestå av att åka buss om ni vill se mer än ett ställe. USA är ju rätt stort som du vet... Skulle nog rekommendera er att åka till östkusten - typ Miami och/eller Key West. Det sistnämnda var riktigt nice.
Om inte östkusten lockar så har jag hört mycket bra om Tennessee. Om ni gillar den genuina amerikanska kulturen.
Men se till att flyga dit för att hinna vara på plats ett tag...

Trevlig resa.
30 dec. 2008 10:07
Citerat från sparky:
Tjena!

Bra val med Hawaii... Hoppas att ni ska till Maui och inte till Oahu (för exploaterat)... Vi var på Maui en vecka i sommras och jag tror nog aldrig någon resa kommer att överträffa det!

Tror nog tyvärr att hela er vecka på "Da Mainland" bara skulle bestå av att åka buss om ni vill se mer än ett ställe. USA är ju rätt stort som du vet... Skulle nog rekommendera er att åka till östkusten - typ Miami och/eller Key West. Det sistnämnda var riktigt nice.
Om inte östkusten lockar så har jag hört mycket bra om Tennessee. Om ni gillar den genuina amerikanska kulturen.
Men se till att flyga dit för att hinna vara på plats ett tag...

Trevlig resa.
Hej!
Tack för tipsen! Vi har funderat och har kommit på att man kanske kan åka en sväng på route 66 i en vecka? Jag läste någonstans att 3 veckor var bra tidsplan för att åka hela sträckan ,men vi kan kan åka en tredjedel av sträckan kanske?

Tack för att du tipsade om Maui, jag ska kolla upp det! Vad finns det att göra där? Var det fina hotell?

m.v.h Lina
Av Memmie
30 dec. 2008 12:49
Jag skulle rekommendera ett besök i Tennessee! Vi var där under en knapp vecka, några dagar i Memphis och några dagar i Nashville (se gärna mitt resealbum Connecticut-Tennessee-Florida). Det är nästan ett måste att vara lite musikintresserad om man ska åka hit. Mycket country och bluegrass i Nashville och mycket blues och rock'n'roll i Memphis! Mycket till vidder är det ju inte, mest skog, men gott om amerikansk kultur! Nu var vi ju bara i dessa två städer, men jag är säker på att Tennessee har ännu mer att erbjuda. Jag skulle gärna åka tillbaka och då skulle jag även vilja besöka Smoky Mountains nationalpark.
31 dec. 2008 16:27
Maui är vackert visst, men jag tycker att Oahu är lika vackert - även om det är betydligt fler turister där.
Åker ni till Maui rekommenderar jag Baldwin Beach, Makena Beach, vägen längs östkusten till Hana. Vacker natur och fantastiska vattenfall. Det finns en strand söder om Kihei där man kan snorkla med sköldpaddor. Det var kul. Vandra upp till vulkanen Haleakala är också något som de flesta tycker är helt outstanding, framför allt vid solnedgång och -uppgång. Gjorde dock inte detta själv.

Jag tycker att stränderna på Oahu lätt slår Maui. Framför allt om man tar bussen norrut till exempelvis Lanikai, Kailua och Waimanolo. Waikiki är turistigt, men ändå mysigt.

Jag har skrivit om min resa på Hawaii respektive sevärdheter på mina hemsidor http://www.worldofmarie.com/jordenrunt och http://www.worldofmarie.com/reseguide
2 jan. 2009 00:43
Tycker oxå bättre om Oahu och det finns tillräckligt att se för en vecka....dessutom billigare än på Maui. Det finns oxå fem öar till att välja på, men att inta varit på Waikiki när man är på Hawaiiöarna då har man missat poängen tycker jag//arne
3 jan. 2009 20:58
Citerat från cowgirlpower_88:
Hej!
Vi är ett par som ska till USA i november. Min sambo vill till Hawaii, och visst det vill jag med men jag vill uppleva den amerikanska kulturen, så vi har gjort upp en deal. Vi ska vara en vecka på Hawaii och en vecka i USA! Men nu är frågan vart i USA? Vi har varit i Kalifonien innan och har gjort roadtripen från LA, San Diego, Las Vegas o San Francisco.

JDen här gången vill jag in i landet och se mig omkring, är det någon som har tips på ställen som kan upplevas under en vecka? Vi kan tänka oss att åka greyhoundbus, jag vill se vidderna och amerikas kultur!!!

tack på förhand!
Lina
Hej! Jag och min man har varit i USA gånger. I november så är det bästa klimatet i södra Arizona, där det finns mycket och se från indian kulturen, Las vegas har ett härligt väder i november och massor av aktiviteter och nöjen, ganska häftigt. Tycker ni om att rida så finns det många trevliga rancher att åka till, förra året var vi till stage coach trail ranch i Arizona, all inclusive inkl. ridning, mycket prisvärt och trevligt.
Jag har varit på Hawai, Honululu, tycker att det är lite överreklamerat. Kalifornien är väldigt fint, men det är inte rätt tid att åka dit i november då det är ganska kyligt där.