Transport Krabi - Koh Lipe

22 jan. 2017 20:19
Visningar: 315
Hej!
Jag åker ner två veckor till Thailand i slutet på Mars. Vi landar 11.00 i Krabi och då är min fråga om man hinner med 15.30 färjan från Pakbara till Koh Lipe om man har chaufför som väntar vid flygplatsen?
Av Sierra
22 jan. 2017 23:54
Det tar ca 3,5 tim till Pak Bara och checkin för speedboaten stänger 30 min före avgång. Visst kan det fungera om din flight är i tid och bagageutlämningen inte krånglar. Kommer du med en International flight tar ju även immigration en viss tid.
23 jan. 2017 13:31
Tack för snabbt svar!
Känns som att det är dumt att chansa då. Å andra sidan vill jag inte bo i Krabi en natt och åka ner dagen efter, då känns det som att man lägger två dagar på att resa. Har du förslag på något område/hotell i närheten man kan bo på en natt och sedan ta första båten ut dagen efter?
Av Sierra
23 jan. 2017 22:51
I Pak Bara är "Bara Resort" ett gott alternativ som ligger 2,5 km före piren längs vägen in mot den. Pris ca 1000 THB och de skjutsar dig till piren när du skall åka. Vad jag vet har de ingen website. Du får ringa eller bara kolla in när du kommer dit. Tel: +66 74 783333.

Är det fullt på Bara Resort finns det många guest houses i byn.