Ton-Sai till Maya Bay med Long Tail....

15 sep. 2007 12:35
Visningar: 292
Hej

Någon som tagit nån av Long Tail båtarna som ligger inne i Ton-Sai till Maya bay??
Vad ligger priset på , Om man vill att dom väntar på en några timmar ??

MVH / SIAM
Av Ronnyk
18 sep. 2007 09:30
tjena Siam ,senast jag var på phi phi så betala vi 1000 bath till Maya beach,och stannade itvå timmar + en snorkel tur runt ön
Av Legusta
18 sep. 2007 11:12
Du dealar fram ditt eget pris, men Maya beach tyvärr för mycket folk och lite att se i vattnet. Jag åkte hellre till Ao Lo Samah Bay ett välkänt snorkelställe, där du kan snorkla i en bukt som på sin djupaste del kanske är 5-6 meter. Du ser ända ner till botten klart som i ett akvarium med olika koraller och många fiskar. Jag brukade sno med mej en bulle ifrån den goda amerikanska frukosten på Phi Phi Hotel och mata fiskarna med som flockades runt mej så det var omöjligt att se något annat.....värt att åka till definitivt !

Andra ställen som drar mer är Bamboo island norr om Phi Phi...
Av Detaka
21 sep. 2007 18:16
Visst är det många turister på Maya beach, men det kan vara kul att ha varit till den berömda stranden. Hyr en longtail-båt och se till att komma dit så tidigt som möjligt innan speedbåtarna kommer med alla andra turister.
Av Veiken
21 sep. 2007 19:08
Jag hade turen att få komma tiil Maya beach före Leonardio di Caprio och då hade vi stranden i stort sett för oss själva, ganska många fiskar fanns det också ,men jag förstår att mycket har hänt sen dess! Det ligger en bild på min sida från den dagen vi var där!