Tips till rutt - första gången i Thailand

4 jan. 2017 22:09
Visningar: 147
Hej!
Jag och min sambo (26 och 30 år) har precis bokat resa till Thailand 6-19 februari och efter att ha läst så förstår jag att många här inne kan otroligt mycket, så varför inte ta hjälp av er?

Det är första gången i Thailand för oss och vi har bokat flyg till Bangkok, landar 07.25. Därefter har vi inte bestämt ännu och därför ber jag om tips till vår rutt.

Vi vill gärna åka till Koh LIpe, ev Koh Ngai samt att vi vill åka till "the Beach"-stranden. Funderar på om det är värt att bo några dagar i Krabi och åka på dagsutflykter därifrån till ex Phi Phi och the beach, för att sedan åka neråt mot Koh Lipe. Vilken rutt rekommenderar ni och finns det något annat som ni kan rekommendera mer? Vi vill inte flänga runt för mycket samtidigt som vi vill passa på att se oss omkring.. :)

Alla tips välkomnas!
Av Jojje62
5 jan. 2017 20:28
Hej vi tog inrikesflyget direkt från Bangkok till Krabi sedan taxi till Koh Lanta och stannade där i 3 nätter sedan tog vi båten söderut och bodde på Charlie beach 2 nätter innan vi åkte söderut mot koh Lipe som verkligen är värt ett besök ett par nätter, sedan åkte vi uppåt igen för att stanna till på olika öar.
Diskussionen är stängd för nya svar