Tips på resa USA eller Sri Lanka

3 juli 2012 19:39
Visningar: 350
Jag och min sambo ska planera en resa till januari 2013. Vi har (troligen) kommit fram till att det är USA eller Sri Lanka som gäller. Har tidigare gjort en del resor i Asien.
Vi skulle behöva tips på vilka ställen ni rekomenderar: Lite info för att lättare ge oss tips;
- Vi är inte ute efter typsika turistställen, det är lite äventyr som gäller. Vi vill gärna ha hyfsad värme (runt 20 grader). Vår budget kommer att ligga runt 55 000 kr tillsammans och vi önskar vara borta 2-3 veckor.

Vad har ni för tips:)
Av Hawaii
3 juli 2012 21:54
Så vill du ha tips om USA eller Sri Lanka?
Av Bibby
3 juli 2012 23:00
Hmmm, det var ju två ytterligheter....

Men då det är i januari så är väl Sri Lanka den starkaste kandidaten om de ska uppfylla värmekravet, är väl bara Florida som ev kan komma upp i den tempen i USA. San Diego också kanske?
Sri Lanka lär säkert vara äventyrligt så det får bli mitt tips.
3 juli 2012 23:59
Det lutar nog mest år Sri Lanka men vill inte helt utesluta USA. Vi funderade lite på Hawaii och Texas.
4 juli 2012 00:18
Vad sägs om Florida-Puerto Rico-US Virgin Islands ... borde nog kunna hamna inom era krav (pengar&temp) flyg/båt lokalt ganska överkomligt samt lite letande Europa-Florida kan ni nog hitta bra priser.

Florida med hyrbil 4-5dagar räcker, Everglades, Key West samt lite Miami Beach...

Vidare till Puerto Rico, för ziplining, snorkling, tuppfäktning och, faktiskt, regnskog!

Fortsätt med St.Croix, gamla skandinaviska referenser, samt otroliga sandstränder och ypperligt för att cykla eller dagssegla... ta en dagtur till St. Thomas...
Slutligen sista natten i Miami, någon nice nattclub fram till flyget går... på kvällen.

florida: 4 dagar
puerto rico: 5 dagar
US Virgin Islands: 6-8 dagar
Miami 2 nätter...
Hey... vart tog gårdagen vägen???: 2 dagar

oavsett... have a nice time!!

/millicom
Av Joakimn
4 juli 2012 15:44
Åk till Sri-Lanka..Usa kan vänta.