Tigerline till Koh lipe?

Av Malpet1
6 juli 2016 10:40
Visningar: 607
Har läst lite att tigerline inte ska vara så bra att åka med. Någon som har erfarenhet?
Hur tar man sig lättast från Ao Nang till Koh lipe?
är det värt tiden att åka dit om man bara tänkt sig 2-3 nätter på koh lipe?
Av Sierra
6 juli 2016 15:04
Jag har ingen egen erfarenhet av Tigerline då jag föredrar speedboat i området.
Här kan läsa vad andra skriver på TA:
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g293915-i3686-k8035759-Warning_Tiger_Line_Ferries_Experience-Thailand.html

Om man inte vill utnyttja Tigerline har du ett combo alternativ här, taxi från hotell i Ao Nang till Pak Bara Pier och vidare med speedboat till Lipe. https://thaibeachtravellers.com/

2-3 nätter går fort och jag är säker på att du, när du är på plats gärna stannar längre.
7 juli 2016 17:27
Åkte med Tigerline från Phuket-Lipe och fy fan säger jag bara-ALDRIG MER!! Det skulle ta 6 timmar men tog 10. Vi bytte båt i Koh Lanta och den båten var knöööökad så vi fick sitta ute på andra våning i stekande sol i dryg 7,5 timme. Toaletterna funkade inte som de skulle, kunde inte köpa något att dricka förrän näst sista stoppet(var en massa stopp utmed vägen). Skulle rekommendera speedboat för de pengarna man betalar för färjan(vilket inte ens är billigt) är inte värt det!! Och Lipe är en otroligt mysig ö så rekommenderar dig att stanna lite längre :)
Av Sallyk
15 nov. 2016 21:03
Citerat från Malpet1:
Har läst lite att tigerline inte ska vara så bra att åka med. Någon som har erfarenhet?
Hur tar man sig lättast från Ao Nang till Koh lipe?
är det värt tiden att åka dit om man bara tänkt sig 2-3 nätter på koh lipe?

Citerat från Fiablomkvist:
Åkte med Tigerline från Phuket-Lipe och fy fan säger jag bara-ALDRIG MER!! Det skulle ta 6 timmar men tog 10. Vi bytte båt i Koh Lanta och den båten var knöööökad så vi fick sitta ute på andra våning i stekande sol i dryg 7,5 timme. Toaletterna funkade inte som de skulle, kunde inte köpa något att dricka förrän näst sista stoppet(var en massa stopp utmed vägen). Skulle rekommendera speedboat för de pengarna man betalar för färjan(vilket inte ens är billigt) är inte värt det!! Och Lipe är en otroligt mysig ö så rekommenderar dig att stanna lite längre :)
Håller med Tiger line är rena skiten,aldrig mer för oss heller.