Ticket, dålig service

21 dec. 2018 14:23
Visningar: 420
Verkar som om man är mest till besvär när jag kontaktade dom i dag. Beställde direktflyg till Thailand. Ser nu att det är 2 timmars mellanlandning i Phuket för teknisk undersökning.Då är det väl inte direkt flyg? Får inte lämna planet under tiden. Inte så lätt när man har en liten 2-åring som redan suttit i tio timmar. Försökte ändra avgång men möttes av totalt oförstående.. Dom kunde dock fixa om jag betalar 6000 kronor till !!!!
Av Hawaii
21 dec. 2018 16:11 (redigerad)
Den officiella definitionen av "direkt" innebär samma flygplan hela vägen, och det kan vara en mellanlandning. "Nonstop" innebär att man flyger till destinationen utan mellanlandning. Ofta används ju tyvärr "direkt" för att beskriva båda varianterna vilket kan leda till missförstånd, som i detta fallet.
Av Hawaii
21 dec. 2018 17:28 (redigerad)
Vill tillägga att jag är övertygad om att detta är ett helt medvetet sätt från t.ex. en arrangör eller resebyrå att vilseleda kunden. I dagens läge är de allra flesta flyg "non-stop", vilket ju också automatiskt innebär att de är "direkt" flyg. Underlättar ju då att helt enkelt kalla SAMTLIGA flyg för "direkt" oavett om de har en mellanlandning eller ej.
22 dec. 2018 12:50
Skriv ett vänligt mail till Flygbolaget, dom förlorar inget på att vara förstående.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Birgere
22 dec. 2018 13:11
Svårt att bedöma o ge råd utan att veta vart ni ska åka eller med vilket flygbolag ni flyger.
Av Ansun
22 dec. 2018 17:30
Citerat från Marywood:
Hej!

Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.

Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.

https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

Mvh
M
Tack för att du skrev om ändrade villkor för Ticketgarantin. Har inte själv observerat det.
Vilken försämring på villkoren det blivit. Frågan är om det alls är lönt att köpa till Ticketgarantin längre😕
Av Birgere
22 dec. 2018 18:39
Citerat från Ansun:
Citerat från Marywood:
Hej!

Har du tickets resegaranti/avbeställningsskydd?
Då kan du boka av första biljetten mot resegarantin och sedan boka ny biljett. Då blir det inte så dyrt. Men kolla först vad en helt ny biljett kostar.

Jag ser på hemsidan att dom har ändrat villkoren något så hör med ticket om det går. Tidigare behövde man inte ange orsak.

https://m.ticket.se/tillval/ticket-garanti.html

Mvh
M
Tack för att du skrev om ändrade villkor för Ticketgarantin. Har inte själv observerat det.
Vilken försämring på villkoren det blivit. Frågan är om det alls är lönt att köpa till Ticketgarantin längre😕
Vad är det som har förändrats?
Medlemmen har tagit bort svaret
22 dec. 2018 20:36 (redigerad)
Det står ju inte att man måste vara sjuk. Så här står det:

"Oförutsedda händelser kan uppstå
Ibland sker oförutsedda händelser. Kanske blir du beordrad att jobba, eller faktiskt får drömjobbet. Vädret kanske hindrar dig, eller du kanske träffar den stora kärleken och hellre stannar hemma. Resan krockar kanske med ett bröllop eller ett jubileum som du gärna vill vara med på. Med Ticket Garanti kan du avboka resan på grund av många olika anledningar.

***

Inget krav på läkarintyg
Med ett traditionellt avbeställningsskydd måste du ha läkarintyg för att få pengar tillbaka för en resa du inte längre kan åka på. Med Ticket Garanti behöver du inget läkarintyg och kan avboka av andra anledningar än sjukdom."
Av Birgere
22 dec. 2018 20:38
Mao, jag ser inga skillnader mot förut
Medlemmen har tagit bort svaret