The little mermaid Karon

Av Resman
13 jan. 2008 10:46
Visningar: 1979
Är det nogon som har stannat där och hur var det och var det billig eller?

Mvh Bobbo
Av Resman
13 jan. 2008 12:40
Jag menar det som ligger i Karon för det är ett little mermaid där oxså det som ligger i Kata är ok där har jag varit .

Mvh Bobbo
13 jan. 2008 13:37
Hej

Har själv ej bott där, men priset ligger på ca 800 bath högsäsong, och ca 500 bath under låg.
Du kan själv se priserna mm, om du söker på little Mermaid Karon.

Bodde själv på little Mermaid i Kata för några år sedan, men en av personalen visste nog inte hur man skulle bete sig .
Så vi flyttade efter bara 2 nätter.
Av Riisa
27 jan. 2008 04:51
Jag har bokat ett rum där nu i februari i en vecka. Det verkar som att det är ett trivsamt litet hotell enligt flera forum på nätet. Priset ligger på 695 baht per natt för ett dubbelrum vilket är jättebilligt. Det är 2*, men vad gör det öm man inte hade tänkt att sitta på rummet... :=) Ligger mitt i smeten på Karon. Restaurangen har iaf jättegod o billig mat. Vi har ätit där fler ggr förut.
Av Conza
27 jan. 2008 08:29
Citerat från siam:
Hej

Har själv ej bott där, men priset ligger på ca 800 bath högsäsong, och ca 500 bath under låg.
Du kan själv se priserna mm, om du söker på little Mermaid Karon.

Bodde själv på little Mermaid i Kata för några år sedan, men en av personalen visste nog inte hur man skulle bete sig .
Så vi flyttade efter bara 2 nätter.
Och på vilket sätt visste dom inte hur man skulle bete sig ???
27 jan. 2008 11:04
Citerat från conza:
Citerat från siam:
Hej

Har själv ej bott där, men priset ligger på ca 800 bath högsäsong, och ca 500 bath under låg.
Du kan själv se priserna mm, om du söker på little Mermaid Karon.

Bodde själv på little Mermaid i Kata för några år sedan, men en av personalen visste nog inte hur man skulle bete sig .
Så vi flyttade efter bara 2 nätter.
Och på vilket sätt visste dom inte hur man skulle bete sig ???
Jag har bott på många hotell i Thailand, men ej blivit så nonchalant bemött, bla när jag ville ha lite hjälp med internet verkade det vara så jobbigt. Min fru som är thailändska blev även hon illa bemött av denna unga kvinna.
Av Bebardo
27 jan. 2008 16:17
Jag kom precis hem från Phuket och jag bodde på The little mermaid i Karon (inte det i Kata som vissa förväxlar det med). Priser finns på deras hemsida http://www.hotel-mermaid.com/. Helt okej hotel för priset, de har en stor och billig minibar och personalen var alltid trevlig. Tänk bara på
att inte ta ett rum ut mot gatan för de barer som ligger 10meter därifrån stänger inte av musiken förän 04:00 på morgonen. Om du nu har tänkt att vara hemma innan dess.

Skriv gärna till mig om du har fler frågor.

mvh
Av Treb
20 feb. 2008 00:51
Jag tycker att det är ett kanon hotell.
Dom har trådlöst internet på alla rum.
Man får låna nätverkskort gratis.

Bert
PS
Det låter eventuelt som om jag är en datanörd.
Men det var helt underbart med ett snabbt internet på rummet efter att ha varit ute på resande fot i ca ett år.
Av Riisa
1 mars 2008 07:52
Bodde nu på Little mermaid. BILLIGT var det 695 bath natten. Rummen rena, nya lakan o handukar varje dag. dock slitna. Duschen lite katastrof dock. Gick inte att få lagom temperatur på vattnen. Antingen var det kokhett eller iskallt. Roomservice 20 h /dygn. Leende personal var det brist på, slöa, dålig engelska, släpade fötterna efter sig (gäller ej städerskorna). Kanon läge! Billig minibar,. Att tänka på är att begära ett rum mot baksidan. Ingen hiss. Efter en dag på beachen så kändes det som att stiga Mount Everest när man skulle ta upp sig 3 trappor. .. Kan rekomendera hotellet absolut... mest pga priset.